Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Europy (Azerbejdżan) 2017-06-25

Autorzy felietonów

Dawid ProkopowiczDawid Prokopowicz   Ilość felietonów: 10

"W tak niezwykłych okolicznościach przyrody, ....i tej, i niepowtarzalnej...

ostatni felieton

Felietony tego autora

Felietony innych

F1 - Czas na piaski - zdaniem Eksperta

Czas na piaski - zdaniem Eksperta

23.04.2009

Specjalnie dla naszych czytelników, ekspert F1zone.pl, Maurycy Kochański, odpowiedział na pytania związane z ostatnimi wydarzeniami w świecie Formuły 1. Zapraszamy do czytania!


Za nami GP Chin. Czy jesteś zaskoczony świetną dyspozycją Red Bulla?

Maurycy Kochański:

Zespół Red Bull Racing był szybki od samego początku tego sezonu na testach oraz podczas pierwszych GP. Co najważniejsze dyrektorem technicznym i osobą, która stworzyła Red Bull RB5 jest Adrian Newey. Nie jestem zaskoczony.


Christian Horner, szef stajni Red Bull, powiedział ostatnio, że pomiędzy ich kierowcami utrzymuje się zdrowa rywalizacja, która pozytywnie wpływa na obu. W jaki sposób, Twoim zdaniem, Vettel i Webber korzystają na tym, że jeżdżą w jednym teamie?

Maurycy Kochański:
Według mnie posiadanie kierowców, pomiędzy którymi jest 11 lat różnicy, niweluje niezdrową konkurencję w zespole. Mark Webber jest doświadczonym kierowcą mającym na swoim koncie 125 GP w F1, a Sebastian Vettel jest młodym, bardzo szybkim kierowcą, który korzysta z doświadczenia ludzi w zespole oraz z doświadczenia Marka Webbera.


Deszcz ograniczył dominację podwójnych dyfuzorów czy raczej widać pierwsze efekty pościgu za „gangiem”?

Maurycy Kochański:
Podczas deszczu dyfuzory są potrzebne tak jak i na suchej nawierzchni, gdyż przyczepność potrzebna jest zawsze. Faktem jest, że takie zespoły jak np.: Renault lub McLaren Mercedes poszły do przodu, modyfikując pakiety aero w swoich bolidach.


Czy wydaje Ci się, że Ferrari jest w stanie zrezygnować z pościgu na najlepszymi i całkowicie skupić swoje prace nad przygotowaniem bolidu na 2010 rok, jeśli tylko w Barcelonie nie zademonstruje szybkiego i konkurencyjnego F60? Taką „deklarację” miało ostatnio złożyć Ferrari.

Maurycy Kochański:
Będzie im niewątpliwie ciężko gonić czołówkę, gdy w Barcelonie także okażą się wolni. Według mnie Ferrari nie odpuści nawet jeśli będzie walczyć o dalsze pozycje.


Wydaje się, że w chwili obecnej najsłabszym ogniwem grupy pościgowej są właśnie ekipy BMW Sauber i Ferrari. Jak wygląda to z perspektywy kierowcy, który jednym tchem wymieniany jest jako faworyt do mistrzostwa (Massa, Kubica), a po trzech wyścigach na jego koncie nie ma punktów, a i o zakończenie wyścigu nie jest łatwo?

Maurycy Kochański:
To jest bardzo dziwna sytuacja, ale niestety prawdziwa. Ferrari I BMW Sauber zostali zaskoczeni przez inne zespoły, które już na testach okazały się szybsze. Ferrari miało sporo problemów podczas testów, ale BMW Sauber wyglądało całkiem obiecująco. Mówiło się, że celem BMW Sauber jest przegonienie Ferrari i McLaren Mercedes, a tu nie mogą sobie poradzić między innymi z Brawn GP, Red Bull, Toyota, Renault. Patrząc na GP Chin, zespół BMW Sauber miał kłopoty z wyprzedzeniem Force India…


Czy wydaje Ci się, że Red Bull jest w stanie powalczyć o zwycięstwo także pośród piasków Bahrajnu?

Maurycy Kochański:
Oczywiście, ale teraz F1 jest nieprzewidywalna i wszystko jest możliwe. Według mnie zespół Red Bull, będąc w tak dobrej formie bez podwójnych dyfuzorów oraz bez KERS, ma szansę walczyć o Mistrzostwo w 2009.

Strona jest zarządzana przez firmę
Scenic Group Sp. z o.o.
© 2017 F1zone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem: