Wiadomości F1zone.pl

GP Monako 2012-05-27
Formuła 1 - GP Monako
Przelotny deszcz

13°C

11 km/h

Ranking_up Ranking_down

Podobne:

Typuj

     
Baner_f1shop

Daimler sprzedał udziały McLarena


06.01.2012 09:37, autor: Piotr Oleszczuk, wyświetleń: 1015


Według mediów od początku tego roku Daimler nie jest już udziałowcem McLarena.


Współpraca Mercedesa i McLarena rozpoczęła się w 1995 roku, w efekcie czego niemiecki producent samochodów posiadał 40% udziałów zespołu z Woking. Ale kiedy Mercedes przejął Brawn GP, aby utworzyć własny team, Dieter Zetsche, prezes Daimlera zapowiedział stopniową sprzedaż udziałów. Brytyjska ekipa potwierdziła to wtedy słowami „McLaren Group będzie w pełni niezależnym podmiotem prawnym”, ale aż do końca roku 2011 Mercedes posiadał niewielką ilość udziałów McLarena.

Jednak w tym tygodniu media informują, że od dnia 1 stycznia 2012 Mercedes nie jest już udziałowcem McLarena po stopniowym wycofywaniu się. W tym sezonie zespół z Woking otrzyma jeszcze darmowe jednostki napędowe, jednak w 2013 będzie musiał już za nie zapłacić Mercedesowi.


24 głosów, średnia: 7.38/10
Jeszcze nie zagłosowałeś.
Nakarm glodne dziecko - wejdź na strone www.Pajacyk.pl

Wasze komentarze (17)

Dodaj komentarz
fracky [komentarzy: 439] / 2012-01-08 00:50:58
Olek89: [...] McLarena MP4-12C też produkowano kilka lat temu?
Jak mielibyśmy być ściśli to trzeba było by wcześniej wymienić model Mercedesa SLR Mclaren ale robili go wspólnie z Mercedesem.
Co do nowej wersji:
18 listopada dopiero otwarta została fabryka przez Premiera Camerona.Jeszcze trzy miesiące temu nic się tam nie działo. Ciut za wcześnie aby wymieniać, go w roli asa w rękawie. Jest także dużo niewiadomych jak np. jak będzie się sprawowała konstrukcja zaprojektowana przez samego mclarena łącznie z silnikiem. Poprzedni Mcl posiadał bardzo "surowe" wyposażenie, tutaj będzie włożone dużo dodatków. Nie wiadomo jak odbiorą klienci nową masową odmianę następcy przecież kultowego samochodu. No i mamy kryzys finansowy na świecie oraz konkurencja jest dosyć liczna.

Dodam jeszcze ,że firm składających ekskluzywne samochody dla bogaczy jest w Polsce aż 3. Nie są to wielkie firmy, tylko bardziej specjalistyczne warsztaty.

Nie wiem czy podawanie tego ma jakikolwiek sens:
http://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_Gro...


Dochód : 241 milionów funtów w 2005 roku. Dodam ,że tamte lata były jednym z najbardziej tłustych w F1. Teraz mogą sobie o takim pomarzyć.

Użytkownik edytował ten post 2012-01-08 01:15:46

cytuj
7292Olek89 [komentarzy: 998] / 2012-01-07 23:43:23
fracky: [...] McLaren Automotive, która jest spółką produkującą samochody ale już ich nie robi od kilku lat
McLarena MP4-12C też produkowano kilka lat temu? cytuj
fracky [komentarzy: 439] / 2012-01-07 19:30:20
dworak: [...] Widze ze nasza dalsza dyskusja nie ma sensu. Proponuję najpierw dowiedzieć się czym jest McLaren Group bo o akcjach tego podmiotu jest mowa w tekscie.
He, he typowe Polaczkowe podejście: Coś mi się tylko WYDAJĘ, ale przecież JA to JA, więc muszę mieć rację ,a ten kto się ze mną nie zgadza to debil. Co za kraj, co za ludzie. I jak ma tu być dobrze skoro mamy pewnie ponad 15 mln specjalistów od wszystkiego ? Bądź co bądź, to jest dobra wiadomość, bo to geniusze. Na samej własnej fantazji i plotce potrafią wyciągać trafne wnioski. Żenua.

Co do Twojej trafnej riposty na temat grupy Mclaren: nie będę podawał linków, bo to bezcelowe i tak tam nie zajrzysz. Mam tylko nadzieję ,że nie wiążesz dużej dawki dochodów, ani szczególnej wartości z McLaren Automotive, która jest spółką produkującą samochody ale już ich nie robi od kilku lat;P. Pewnie także nie masz na myśli Mclaren Electronic System dostarczającego czujniki do F1. Jak myślisz ile mogą na głupich czujnikach zarobić i ile przeznaczyć do budżetu team F1 oraz jak duża jest wartość takiej spółki ? .

Zresztą Williams też ma projekty poboczne jak wspomniany przez mnie Williams Hybrid Power. Moim zdaniem, pomimo obecnych wyników te dwa teamy mają bliźniaczo podobny model biznesowy. Zaplecze techniczne (sprzęt ) także jest na podobnym poziomie. Zatem jeżeli Mcl jest droższy to naprawdę stosunkowo niewiele.

Rzeczywiście nie ma sensu prowadzić dalej tej dyskusji. Nie jestem rozmówcą na Twoim poziomie. Twoja siła argumentów mnie wręcz powaliła, a przykłady i liczby przytoczone były strasznie trafne. Jesteś geniuszem. Cześć Ci i chwała. Pozdrawiam serdecznie i przepraszam za zajęty czas.



cytuj
18047borat1979 [komentarzy: 181] / 2012-01-07 17:16:12
piotr19: Ciekawe czy XTB coś kupiło z tych akcji, bo wtedy mogą prowadzić własnego kierowce(czytaj Kubice).
Następny fantasta :) cytuj
7255dworak [komentarzy: 2123] / 2012-01-07 09:04:50
fracky: [...] Podejrzewam ,że jeżeli w ogóle zajrzałeś do linka z giełdy frankfurckiej, to tylko pobieżnie. Gdybyś spojrzał na kurs akcji z całego roku, to dowiedziałbyś się ,że ta cena jest najwyższa od czasu debiutu. Minimum wynosiło około 13 euro. Mcl nie jest notowany na giełdzie i cenę akcji jest do negocjacji. Przykład Williamsa jest wyceną rynkową. Rynek rządzi się swoimi prawami. Gdybym miał wyceniać Williamsa po dochodach to: http://www.f1wm.pl/php/news_id-23624.ht...
około 120 mln euro. Oczywiście należało by wyliczyć inne rzeczy jak: wartość marki , perspektywy , obecna forma zespołu, zdolność kredytowa.itd. To właśnie zrobił rynek na giełdzie. Dla mnie 200 mln euro brzmi rozsądnie. Po za tym należy odjąć od Williamsa oddział przynależący czyli Williams Hybrid Power, dzięki któremu mieli takie dobre wyniki półroczne. Na jakiej podstawie sądzisz ,że mcl jest kilka razy droższy od od Williamsa ?

Widze ze nasza dalsza dyskusja nie ma sensu. Proponuję najpierw dowiedzieć się czym jest McLaren Group bo o akcjach tego podmiotu jest mowa w tekscie. cytuj
fracky [komentarzy: 439] / 2012-01-06 23:40:05
dworak: [...]
Podejrzewam ,że jeżeli w ogóle zajrzałeś do linka z giełdy frankfurckiej, to tylko pobieżnie. Gdybyś spojrzał na kurs akcji z całego roku, to dowiedziałbyś się ,że ta cena jest najwyższa od czasu debiutu. Minimum wynosiło około 13 euro. Mcl nie jest notowany na giełdzie i cenę akcji jest do negocjacji. Przykład Williamsa jest wyceną rynkową. Rynek rządzi się swoimi prawami. Gdybym miał wyceniać Williamsa po dochodach to:

http://www.f1wm.pl/php/news_id-23624.ht...


około 120 mln euro. Oczywiście należało by wyliczyć inne rzeczy jak: wartość marki , perspektywy , obecna forma zespołu, zdolność kredytowa.itd. To właśnie zrobił rynek na giełdzie. Dla mnie 200 mln euro brzmi rozsądnie. Po za tym należy odjąć od Williamsa oddział przynależący czyli Williams Hybrid Power, dzięki któremu mieli takie dobre wyniki półroczne.

Na jakiej podstawie sądzisz ,że mcl jest kilka razy droższy od od Williamsa ?

Użytkownik edytował ten post 2012-01-06 23:59:15

cytuj
7255dworak [komentarzy: 2123] / 2012-01-06 23:03:28
fracky: [...] Na giełdzie jest Williams wypuścił 27,39 % akcji czyli 2739383 sztuk, źródło: http://f1.autoklub.pl/news/williams-na-g...
Jedna akcja kosztuję obecnie http://www.boerse-frankfurt.de/EN/index....
około 20 euro, a tz 200027966,4 euro za 100 %, krócej 200 mln euro. Co do Twojej informacji , być może chodziło im o koszty jakie musiał ponieść dailmer związane z utrzymaniem teamu od 1995 r.
No właśnie, Wiliams-skansen, który ma dużo mniejsze dochody niż McLaren i jest dużo mniejszą firmą niż McLaren Group kosztuje 200 mln Euro, to za co wg Ciebie XTB miałoby kupić 20% akcji McLarena, który jest wart kilka razy więcej? Pomijam fakt, że taki zakup nie miałby sensu. cytuj
fracky [komentarzy: 439] / 2012-01-06 20:36:25
dworak: [...] Nie kłóć się z nim, przecież on lepiej wie jak na jakiej podstawie wycenia się firmy XD
Nie chcę się kłócić ( żeby kolejny użytkownik nie odchodził z zonki ;P). Czytam regularnie rankingi firm i tam często są kryteria jakim się posługuję dany twórca rankingu. Najczęściej liczy się wartość po rocznych przychodach firmy. Każde większe przedsiębiorstwo musi o takich rzeczach informować choćby urząd skarbowy. Jest to bardzo obiektywne kryterium ponieważ pozwala porównać do siebie firmy z różnych branży.



Olek89: [...] Gdzieś przeczytałem [i jeśli dobrze zrozumiałem], że te 40% udziałów Daimlera kosztowało 500 mln funtów.
Na giełdzie jest Williams wypuścił 27,39 % akcji czyli 2739383 sztuk, źródło:

http://f1.autoklub.pl/news/williams-na-g...


Jedna akcja kosztuję obecnie

http://www.boerse-frankfurt.de/EN/index....


około 20 euro, a tz 200027966,4 euro za 100 %, krócej 200 mln euro.

Co do Twojej informacji , być może chodziło im o koszty jakie musiał ponieść dailmer związane z utrzymaniem teamu od 1995 r. cytuj
7255dworak [komentarzy: 2123] / 2012-01-06 18:15:02

Olek89: [...] Gdzieś przeczytałem [i jeśli dobrze zrozumiałem], że te 40% udziałów Daimlera kosztowało 500 mln funtów.
Nie kłóć się z nim, przecież on lepiej wie jak na jakiej podstawie wycenia się firmy XD cytuj
7255dworak [komentarzy: 2123] / 2012-01-06 18:12:24
Olek89: [...] To sobie przeczytaj wcześniejszą poradę @Piotra19 dotyczącą udziałów http://f1zone.pl/news/4396/konferencja_x...
Nie będę tego komentować. cytuj
7292Olek89 [komentarzy: 998] / 2012-01-06 17:51:33
fracky: Moim zdaniem team F1 w gruncie rzeczy nie jest drogą firmą. Jeżeli liczyć po przychodach góra 200-250 mln euro. Wyliczyć wartość domu maklerskiego jest trudno ale 2010 r szacowano xtb na 1,2 mld zł. Jeżeli przez te pół tora roku ich rozwój był lepszy niż wcześniej, a to możliwe skoro przenieśli się na szerszy rynek europejski. Zgadzam się że nie stać ich całe 40 % , ale 20 % już brzmi realniej.
Gdzieś przeczytałem [i jeśli dobrze zrozumiałem], że te 40% udziałów Daimlera kosztowało 500 mln funtów. cytuj
fracky [komentarzy: 439] / 2012-01-06 16:35:36
Olek89: [...] To sobie przeczytaj wcześniejszą poradę @Piotra19 dotyczącą udziałów http://f1zone.pl/news/4396/konferencja_x...
@Olek89

Moim zdaniem team F1 w gruncie rzeczy nie jest drogą firmą. Jeżeli liczyć po przychodach góra 200-250 mln euro. Wyliczyć wartość domu maklerskiego jest trudno ale 2010 r szacowano xtb na 1,2 mld zł. Jeżeli przez te pół tora roku ich rozwój był lepszy niż wcześniej, a to możliwe skoro przenieśli się na szerszy rynek europejski. Zgadzam się że nie stać ich całe 40 % , ale 20 % już brzmi realniej.

dworak: A po co XTB miałoby kupować akcje McLarena? Po za tym ich stać ledwo na małe logo na kombinezonie, a co dopiero na akcje firmy czy zespołu.
xtb to największy dom maklerski w europie środkowej. Napisałem wyżej szacunkową wartość. Oglądałem także reklamy z Hamiltonem na Eurosporcie. Dla mnie pytanie nie jest czy ich stać, tylko czy jest sens się w to bawić. Skoro zrezygnowali w trakcie sezonu ze współpracy z Mcl, to mogło oznaczać ,że kampania nie przyniosła oczekiwanych rezultatów ( czyt. angole nie chciały bawić się z polską firmą ;P)

Użytkownik edytował ten post 2012-01-06 16:41:06

cytuj
7292Olek89 [komentarzy: 998] / 2012-01-06 14:52:30
dworak: [...] A po co XTB miałoby kupować akcje McLarena? Po za tym ich stać ledwo na małe logo na kombinezonie, a co dopiero na akcje firmy czy zespołu.
To sobie przeczytaj wcześniejszą poradę @Piotra19 dotyczącą udziałów http://f1zone.pl/news/4396/konferencja_x...

Użytkownik edytował ten post 2012-01-06 14:52:47

cytuj
7255dworak [komentarzy: 2123] / 2012-01-06 13:48:49


piotr19: Ciekawe czy XTB coś kupiło z tych akcji, bo wtedy mogą prowadzić własnego kierowce(czytaj Kubice).
A po co XTB miałoby kupować akcje McLarena? Po za tym ich stać ledwo na małe logo na kombinezonie, a co dopiero na akcje firmy czy zespołu. cytuj
7255dworak [komentarzy: 2123] / 2012-01-06 13:46:47
Olek89: [...] A co Ty ciągle z tym XTB jakby to był najważniejszy partner McLarena? Z tego co wiem to XTB nie ma nawet 0,1% akcji.
Hahaha, z tego co ja wiem, to nawet 0,001% akcji XD cytuj
7292Olek89 [komentarzy: 998] / 2012-01-06 10:08:52
piotr19: Ciekawe czy XTB coś kupiło z tych akcji, bo wtedy mogą prowadzić własnego kierowce(czytaj Kubice).
A co Ty ciągle z tym XTB jakby to był najważniejszy partner McLarena? Z tego co wiem to XTB nie ma nawet 0,1% akcji. cytuj
1177piotr19 [komentarzy: 1791] / 2012-01-06 09:59:37
Ciekawe czy XTB coś kupiło z tych akcji, bo wtedy mogą prowadzić własnego kierowce(czytaj Kubice). cytuj
© 2012 F1zone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem: