Wiadomości F1zone.pl
| 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | ![]() |
61 p. |
| 2 | Fernando Alonso | Scuderia Ferrari | ![]() |
61 p. |
| 3 | Lewis Hamilton | McLaren | ![]() |
53 p. |
| 4 | Kimi Räikkönen | Lotus F1 Team | ![]() |
49 p. |
| 5 | Mark Webber | Red Bull Racing | ![]() |
48 p. |
| 6 | Jenson Button | McLaren | ![]() |
45 p. |
| 7 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas | ![]() |
41 p. |
| 8 | Romain Grosjean | Lotus F1 Team | ![]() |
35 p. |
| 9 | Pastor Maldonado | Williams F1 Team | ![]() |
29 p. |
| 10 | Sergio Perez | Sauber F1 Team | ![]() |
22 p. |
| 11 | Kamui Kobayashi | Sauber F1 Team | ![]() |
19 p. |
| 12 | Paul di Resta | Sahara Force India | ![]() |
15 p. |
| 13 | Bruno Senna | Williams F1 Team | ![]() |
14 p. |
| 14 | Jean-Eric Vergne | Scuderia Toro Rosso | ![]() |
4 p. |
| 15 | Nico Hulkenberg | Sahara Force India | ![]() |
3 p. |
| 16 | Michael Schumacher | Mercedes AMG Petronas | ![]() |
2 p. |
| 17 | Felipe Massa | Scuderia Ferrari | ![]() |
2 p. |
| 18 | Daniel Ricciardo | Scuderia Toro Rosso | ![]() |
2 p. |
| 19 | Heikki Kovalainen | Caterham F1 Team | ![]() |
0 p. |
| 20 | Witalij Pietrow | Caterham F1 Team | ![]() |
0 p. |
| 21 | Charles Pic | Marussia F1 Team | ![]() |
0 p. |
| 22 | Timo Glock | Marussia F1 Team | ![]() |
0 p. |
| 23 | Narain Karthikeyan | HRT Formula 1 Team | ![]() |
0 p. |
| 24 | Pedro de la Rosa | HRT Formula 1 Team | ![]() |
0 p. |
| 1 | Red Bull Racing | 109 p. |
| 2 | McLaren | 98 p. |
| 3 | Lotus F1 Team | 84 p. |
| 4 | Scuderia Ferrari | 63 p. |
| 5 | Williams F1 Team | 43 p. |
| 6 | Mercedes AMG Petronas | 43 p. |
| 7 | Sauber F1 Team | 41 p. |
| 8 | Sahara Force India | 18 p. |
| 9 | Scuderia Toro Rosso | 6 p. |
| 10 | Caterham F1 Team | 0 p. |
| 11 | Marussia F1 Team | 0 p. |
| 12 | HRT Formula 1 Team | 0 p. |
| 1 | Pastor Maldonado | Williams F1 Team | 25 p. |
| 2 | Fernando Alonso | Scuderia Ferrari | 18 p. |
| 3 | Kimi Räikkönen | Lotus F1 Team | 15 p. |
| 4 | Romain Grosjean | Lotus F1 Team | 12 p. |
| 5 | Kamui Kobayashi | Sauber F1 Team | 10 p. |
| 6 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 8 p. |
| 7 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas | 6 p. |
| 8 | Lewis Hamilton | McLaren | 4 p. |
| 9 | Jenson Button | McLaren | 2 p. |
| 10 | Nico Hulkenberg | Sahara Force India | 1 p. |
| 11 | Mark Webber | Red Bull Racing | 0 p. |
| 12 | Jean-Eric Vergne | Scuderia Toro Rosso | 0 p. |
| 13 | Daniel Ricciardo | Scuderia Toro Rosso | 0 p. |
| 14 | Paul di Resta | Sahara Force India | 0 p. |
| 15 | Felipe Massa | Scuderia Ferrari | 0 p. |
| 16 | Heikki Kovalainen | Caterham F1 Team | 0 p. |
| 17 | Witalij Pietrow | Caterham F1 Team | 0 p. |
| 18 | Timo Glock | Marussia F1 Team | 0 p. |
| 19 | Pedro de la Rosa | HRT Formula 1 Team | 0 p. |
| 20 | Sergio Perez | Sauber F1 Team | 0 p. |
| 21 | Charles Pic | Marussia F1 Team | 0 p. |
| 22 | Narain Karthikeyan | HRT Formula 1 Team | 0 p. |
| 23 | Bruno Senna | Williams F1 Team | 0 p. |
| 24 | Michael Schumacher | Mercedes AMG Petronas | 0 p. |
Podobne:
22.05.2012 | Tego o mnie nie wiecie - Patryk Szczerbiński |
22.05.2012 | Zmiany na ulicznym torze w Monako |
22.05.2012 | 3 i 4 Runda Rotax Max Challenge Poland w Gostyniu |
22.05.2012 | Wypowiedzi kierowców przed GP Monako |
22.05.2012 | Ladies Racing Cup już za nami |
22.05.2012 | Hembery: Możemy dostarczać oddzielne opony do Q3 |
Pozostałe
13.05.2012 | Salo: Wierzę, że Bottas zastąpi Sennę |
12.05.2012 | Hamilton stracił pole position [Aktualizacja] |
12.05.2012 | Karthikeyan dopuszczony do wyścigu |
12.05.2012 | Wypowiedzi po kwalifikacjach |
12.05.2012 | Wypowiedzi po kwalifikacjach |
12.05.2012 | Wypowiedzi po kwalifikacjach |
12.05.2012 | GP Hiszpanii: Pierwsze pole dla Maldonado |
12.05.2012 | Red Bull obawia się nowego Ferrari |
12.05.2012 | PSC - Giermaziak i Lukas w pierwszej trójce! |
12.05.2012 | Alonso: Grosjean może wygrać wyścig |
12.05.2012 | Lotus i Sauber faworytami w Hiszpanii? |
12.05.2012 | DRS i sędziowie w Hiszpanii |
12.05.2012 | McLaren dołączy do Red Bulla w Abu Zabi |
12.05.2012 | Raikkonen: Rozmawiałem z Williamsem |
12.05.2012 | GP Hiszpanii: Vettel najszybszy w ostatnim treningu |
Typuj
Kubica, Ferrari i tajna ugoda
07.05.2010 11:08, autor: Dawid Prokopowicz, wyświetleń: 1603
To informacja dla kibiców rozmiłowanych w mało wiarygodnych doniesieniach i spekulacjach, którym wszyscy 'zainteresowani' i tak zaprzeczą.
Wraz z rozpoczęciem weekendowego ścigania w Barcelonie włoska prasa - dokładniej zaś Tuttosport - przypomina o poważnym i już potwierdzonym zainteresowaniu Ferrari usługami Roberta Kubicy.
Turyńska gazeta przekonuje, że kierowca Renault podpisał z zespołem z Maranello swoistego rodzaju "papiery". W dokumencie tym miałaby się zawierać "klauzula", wymuszająca na Ferrari podjęcie decyzji o zatrudnieniu Roberta Kubicy na sezon 2011 do 15 lipca - pomiędzy brytyjskim, a niemieckim Grand Prix.
Wasze komentarze (8)
Dodaj komentarz
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-05-07 15:58:15
Z pewnością lepiej buduje, ale to miecz obosieczny, mogący spowodować ( dlatego nie przeceniałbym Lopeza i Boulliera w tej kwestii), że obietnica nie będzie miała pokrycia, może jednak zostać złożona aby Kubica nie zrezygnował z dalszej współpracy, ponieważ jego odejście spowodowałoby radykalne zahamowanie prac. W sytuacji gdyby został a możliwości techniczne nie pozwoliłyby osiągnąć marzeń pilota - zespół i tak byłby dalej w rozwoju. Kluczem - skuteczna praca nad zwiekszeniem docisku.
cytuj
coboss:
Dokładnie tak! Wywiera to presję na Renault jeszcze mocniej niż gdy pracował tam Alonso. Z tą małą różnicą, że Robert lepiej "buduje" samochód niż Alo. Jeżeli Renault da rade stworzyć bolid, którym Robert będzie wstanie wygrywać to zostanie tam gdzie jest. Jeżeli Renault otwarcie mu powie, że więcej nie da rady (w stylu BMW) to w tedy dopiero im podziękuje.
Z pewnością lepiej buduje, ale to miecz obosieczny, mogący spowodować ( dlatego nie przeceniałbym Lopeza i Boulliera w tej kwestii), że obietnica nie będzie miała pokrycia, może jednak zostać złożona aby Kubica nie zrezygnował z dalszej współpracy, ponieważ jego odejście spowodowałoby radykalne zahamowanie prac. W sytuacji gdyby został a możliwości techniczne nie pozwoliłyby osiągnąć marzeń pilota - zespół i tak byłby dalej w rozwoju. Kluczem - skuteczna praca nad zwiekszeniem docisku.
cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-05-07 15:45:30
Oczywiście, marketingowo jest w komfortowej sytuacji mając tak dobry wybór. Powód aby cisnąć zespół też ma ;) - docisk, mankament odkryty w czasie testów przedsezonowych i do chwili obecnej Robert ma zastrzeżenia do tego obszaru. Piąty wyścig przed nami - to ca 1/4 sezonu, pora działać efektywniej nad poprawą tego obszaru, jeśli nie pod kątem tegorocznych rezultatów, to przynajmniej pod kątem wypracowania jakiejś dobrej bazy na rzecz przyszłorocznej konstrukcji. Bez tego elementu obietnica Lopeza złożona Kubicy nie będzie miała raczej pokrycia. cytuj
Oczywiście, marketingowo jest w komfortowej sytuacji mając tak dobry wybór. Powód aby cisnąć zespół też ma ;) - docisk, mankament odkryty w czasie testów przedsezonowych i do chwili obecnej Robert ma zastrzeżenia do tego obszaru. Piąty wyścig przed nami - to ca 1/4 sezonu, pora działać efektywniej nad poprawą tego obszaru, jeśli nie pod kątem tegorocznych rezultatów, to przynajmniej pod kątem wypracowania jakiejś dobrej bazy na rzecz przyszłorocznej konstrukcji. Bez tego elementu obietnica Lopeza złożona Kubicy nie będzie miała raczej pokrycia. cytuj
Dokładnie tak! Wywiera to presję na Renault jeszcze mocniej niż gdy pracował tam Alonso. Z tą małą różnicą, że Robert lepiej "buduje" samochód niż Alo. Jeżeli Renault da rade stworzyć bolid, którym Robert będzie wstanie wygrywać to zostanie tam gdzie jest. Jeżeli Renault otwarcie mu powie, że więcej nie da rady (w stylu BMW) to w tedy dopiero im podziękuje. cytuj
Panowie,ale nawet podpisanie takiej klauzuli do niczego go nie zobowiązuje.Uważam że Robert jest w komfortowej sytuacji.Może w taki sposób wywierać presję na Reno i spokojnie skupić na pracy bo ma przyszłość i tu i w ferrari.Myslę że on ma łeb na karku i wie najlepiej co będzie dla niego dobre...Wychodzi na to że pod koniec ostatniego sezonu wybrał najlepiej jak mógł więc spoko.A menadżera ma bardzo dobrego. cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-05-07 12:51:31
[quote=RenaultR30][...] Muszę się z tobą nie zgodzić. W BMW-Sauber Robert miał kontrakt do sezonu 2010 włącznie...
Masz rację Kolego - użyłem niezręcznego uproszczenia i tak wyszło. Miał przecież ten kontrakt i na dowód, że niczego nie podpisał z Ferrari chciałem pokazać, że nie ruszał w żadnym kierunku mając aktualny kontrakt - dopóki koła się toczyły, pomimo, że BMW ogłosiło wycofanie się ze stawki. Ferrarce odmówił jazdy ( jako jedyny chyba pilot ) w końcowych wyścigach, mając ze strony BMW otwartą furtkę, bo walczyli już o pietruszkę. Poszedł Fisichella.
Natomiast jeśli chodzi o Renówkę - również jestem zwolennikiem pozostania Roberta na 2011 w teamie tak rozpędzonym i skupionym na Robercie. Wspólnie mając czołówkę na horyzoncie, szukają rozwiązań, odbudowują kadrę w Viry - wyciętą w pień redukcjami w 2006 przez Briatore, co się imo oecnie lekko odbija na niedoborze mocy jednostek.
Cały ten zbiór argumentów i wniosków z rozwoju wydarzeń przemawia za RF1.
cytuj
[quote=RenaultR30][...] Muszę się z tobą nie zgodzić. W BMW-Sauber Robert miał kontrakt do sezonu 2010 włącznie...
Masz rację Kolego - użyłem niezręcznego uproszczenia i tak wyszło. Miał przecież ten kontrakt i na dowód, że niczego nie podpisał z Ferrari chciałem pokazać, że nie ruszał w żadnym kierunku mając aktualny kontrakt - dopóki koła się toczyły, pomimo, że BMW ogłosiło wycofanie się ze stawki. Ferrarce odmówił jazdy ( jako jedyny chyba pilot ) w końcowych wyścigach, mając ze strony BMW otwartą furtkę, bo walczyli już o pietruszkę. Poszedł Fisichella.
Natomiast jeśli chodzi o Renówkę - również jestem zwolennikiem pozostania Roberta na 2011 w teamie tak rozpędzonym i skupionym na Robercie. Wspólnie mając czołówkę na horyzoncie, szukają rozwiązań, odbudowują kadrę w Viry - wyciętą w pień redukcjami w 2006 przez Briatore, co się imo oecnie lekko odbija na niedoborze mocy jednostek.
Cały ten zbiór argumentów i wniosków z rozwoju wydarzeń przemawia za RF1.
cytuj
JUR:
Muszę się z tobą nie zgodzić. W BMW-Sauber Robert miał kontrakt do sezonu 2010 włącznie i nie mógł go wcześniej zerwać (zmienić zespół) bo nie miał takiej klauzuli w kontrakcie, po prostu nie miał innego wyjścia, gdyby BMW się nie wycofało Robert w tym sezonie nadal jeździł by w tym zespole. Jeżeli chodzi o pojawiające się kolejne doniesienia łączące Roberta z Ferrari to musi być coś na rzeczy, tak samo było przez dwa ostatnie lata z Fernando Alonso i w końcu przeszedł on do Ferrari. Rok temu gdyby była możliwość przejścia Roberta do Ferrari był bym bardzo zadowolony z tego rozwiązania, natomiast teraz na nie jestem już tego taki pewien. Według mnie Robert powinien zostać w Renault jeszcze przez rok, ponieważ Renault jest całkowicie skupione na Robercie i rozwijają bolid w 100% pod Roberta, natomiast w Ferrari nie było by już tak różowo, ponieważ Fernando Alonso jest strasznym egoistą i uważa, że to on jest najlepszy i jego koledzy z zespołu muszą dla niego pracować. Szkoda mi Massy, lubię tego kierowcę, a Alonso znów pokazuje (tak samo jak w McLarenie), że to on ma być numerem jeden i nikt inny. Nie lubię takich egoistów. Ale żem się rozpisał. ;) cytuj
Jeśli przejście Kubicy miałoby być realne - biorąc pod uwagę okoliczności w samym Ferrari i wartość Roberta - to już podpisanie czegokolwiek jest fantazją zgranicznych dziennikarzy nie znających naszego rodaka. Do ostatniego wyścigu z BMW wzbraniał się przed podpisaniem czegokolwiek czując się zobowiązany wobec obowiązującej do końca umowy. Zaprzeczeniem więc jest etyka Roberta, trudna do pojęcia dla obcokrajowców. Poza tym trzebaby się zastanowić czy przechodząc po jednym sezonie dobrze postąpi - zespół jest ogromnie rozpędzony, w 2011 musiałby rozpędzać się od nowa. W Renówce - kontynuować dzieło. przejście może opóźnić wbrew pozorom to do czego dąży.
Już to widzę jak Kubica by coś podpisał. Prędzej ten jego śmieszny menadżer cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-05-07 12:06:58
Jeśli przejście Kubicy miałoby być realne - biorąc pod uwagę okoliczności w samym Ferrari i wartość Roberta - to już podpisanie czegokolwiek jest fantazją zgranicznych dziennikarzy nie znających naszego rodaka. Do ostatniego wyścigu z BMW wzbraniał się przed podpisaniem czegokolwiek czując się zobowiązany wobec obowiązującej do końca umowy. Zaprzeczeniem więc jest etyka Roberta, trudna do pojęcia dla obcokrajowców. Poza tym trzebaby się zastanowić czy przechodząc po jednym sezonie dobrze postąpi - zespół jest ogromnie rozpędzony, w 2011 musiałby rozpędzać się od nowa. W Renówce - kontynuować dzieło. przejście może opóźnić wbrew pozorom to do czego dąży. cytuj
Jeśli przejście Kubicy miałoby być realne - biorąc pod uwagę okoliczności w samym Ferrari i wartość Roberta - to już podpisanie czegokolwiek jest fantazją zgranicznych dziennikarzy nie znających naszego rodaka. Do ostatniego wyścigu z BMW wzbraniał się przed podpisaniem czegokolwiek czując się zobowiązany wobec obowiązującej do końca umowy. Zaprzeczeniem więc jest etyka Roberta, trudna do pojęcia dla obcokrajowców. Poza tym trzebaby się zastanowić czy przechodząc po jednym sezonie dobrze postąpi - zespół jest ogromnie rozpędzony, w 2011 musiałby rozpędzać się od nowa. W Renówce - kontynuować dzieło. przejście może opóźnić wbrew pozorom to do czego dąży. cytuj









22.05.2012





