| 1 | Red Bull | 650 p. |
| 2 | McLaren | 497 p. |
| 3 | Scuderia Ferrari Marlboro | 375 p. |
| 4 | Mercedes GP Petronas | 165 p. |
| 5 | Lotus Renault GP | 73 p. |
| 6 | Force India | 69 p. |
| 7 | Sauber F1 Team | 44 p. |
| 8 | Scuderia Toro Rosso | 41 p. |
| 9 | AT&T Williams F1 Team | 5 p. |
| 10 | Team Lotus | 0 p. |
| 11 | HRT F1 Team | 0 p. |
| 12 | Marussia Virgin Racing | 0 p. |
| 1 | Mark Webber | Red Bull | 25 p. |
| 2 | Sebastian Vettel | Red Bull | 18 p. |
| 3 | Jenson Button | McLaren | 15 p. |
| 4 | Fernando Alonso | Scuderia Ferrari Marlboro | 12 p. |
| 5 | Felipe Massa | Scuderia Ferrari Marlboro | 10 p. |
| 6 | Adrian Sutil | Force India | 8 p. |
| 7 | Nico Rosberg | Mercedes GP Petronas | 6 p. |
| 8 | Paul di Resta | Force India | 4 p. |
| 9 | Kamui Kobayashi | Sauber F1 Team | 2 p. |
| 10 | Witalij Petrov | Lotus Renault GP | 1 p. |
| 11 | Jamie Alguersuari | Scuderia Toro Rosso | 0 p. |
| 12 | Sebastien Buemi | Scuderia Toro Rosso | 0 p. |
| 13 | Sergio Perez | Sauber F1 Team | 0 p. |
| 14 | Rubens Barrichello | AT&T Williams F1 Team | 0 p. |
| 15 | Michael Schumacher | Mercedes GP Petronas | 0 p. |
| 16 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 0 p. |
| 17 | Bruno Senna | Lotus Renault GP | 0 p. |
| 18 | Jarno Trulli | Team Lotus | 0 p. |
| 19 | Jérôme d'Ambrosio | Marussia Virgin Racing | 0 p. |
| 20 | Daniel Ricciardo | HRT F1 Team | 0 p. |
| 21 | Pastor Maldonado | AT&T Williams F1 Team | 0 p. |
| 22 | Vitantonio Liuzzi | HRT F1 Team | 0 p. |
| 23 | Lewis Hamilton | McLaren | 0 p. |
| 24 | Timo Glock | Marussia Virgin Racing | 0 p. |
Podobne:
21.09.2010 | Nowy silnik budzi jednak obawy |
21.09.2010 | Rozbieżności w związku z KERS |
19.09.2010 | Silniki rozstrzygną o mistrzostwie? |
17.09.2010 | Silniki turbo - jest zgoda |
15.09.2010 | Brawn: następca W01 bardzo zaawansowany |
14.09.2010 | Kobayashi miał problem z ECU |
Pozostałe
08.02.2012 | Testy w Jerez dzień drugi [LIVE TIMING] |
08.02.2012 | Ferrari nadal eksperymentuje |
08.02.2012 | Schumacher najszybszy podczas porannej sesji drugiego dnia testów |
08.02.2012 | Hembery: Wygląd ma znaczenie |
08.02.2012 | Kovalainen przeciwny planom teamu |
08.02.2012 | Lotus rozczarowany decyzją FIA |
08.02.2012 | Raikkonen przeciwnikiem DRS |
08.02.2012 | Dziś HRT przeprowadzi testy zderzeniowe |
08.02.2012 | Grosjean nie obraża się na Raikkonena |
07.02.2012 | Horner: Pozytywny dzień pomimo opóźnienia |
07.02.2012 | Tajemniczy wlot powietrza w nosie bolidów Red Bulla |
07.02.2012 | Wypowiedzi kierowców po pierwszym dniu |
07.02.2012 | Raikkonen najszybszy pierwszego dnia |
07.02.2012 | Tost: Caterham może być zespołem środka stawki |
07.02.2012 | Alguersuari: HRT i Williams nie były dla mnie dobrą opcją |
Rob White o RS27
27.07.2010 17:38, autor: MOBEX, wyświetleń: 1769
Rob White, główny spec od silników Renault produkowanych w Viry, stwierdził na łamach Autosportu, że firma - o ile jest niezadowolona z deficytu mocy - może być dumna z dotychczasowych osiągnięć.
Podsumowanie statystyczne półrocza w ocenie White'a - pomimo zasugerowanego deficytu mocy w silniku RS27 - brzmi interesująco:
Renault od dawna prowadzi kampanię na rzecz wyrównania osiągów jednostek napędowych w F1, podejrzewając, że niektóre konkurencyjne silniki dysponują wyższą mocą, natomiast od czasu wprowadzenia regulaminowego zakazu prac nad zwiększeniem mocy, różnica nadal się utrzymuje. White sugeruje, że badania silników F1 wszystkich producentów w hamowni mogłyby dać wartościowe dane porównawcze i pozwolić na wyznaczenie punktu odniesienia. Jednak tu inicjatywa Renault spotyka się ze sprzeciwem:"Nie jesteśmy w pełni zadowoleni, ale możemy być dumni z tego, co zostało osiągnięte. Samochody z silnikiem Renault wygrały 10 pole position w 11 wyścigach, wykonały najszybsze okrążenia w sześciu wyścigach, osiągnęły podium 12 razy, a zwyciężyły 5 razy. Dodatkowo, w Monako, ustrzeliliśmy hattricka po raz pierwszy od 1997 roku. To wielka nagroda dla zespołu w Viry ,cały czas pracujemy w celu osiągnięcia wydajności i poprawy niezawodności."
W odniesieniu do dostaw silników na rok przyszły White podkreślając "równość" jednostek napędowych - nie odbiegających od specyfikacji niezależnie od zespołu - oraz perspektywy rozszerzenia dostaw, powiedział:"Sądzę, że maksymalna moc silnika Renault w zakresie użytecznych obrotów nie jest taka, jaką dysponują najlepsi z konkurentów. Analiza obserwowanych osiągów samochodów potwierdza ten wniosek. Nie można jednak dokładnie określić liczbowo różnic w mocy silnika w bez pomiaru w hamowni."
"Przyczyn tego deficytu należy szukać w historii, źródłem której był rozwój silnika i kolejne cykle jego homologacji. Modyfikacje silnika zostały ograniczone przepisami począwszy od sezonu 2007, ale sposób, w jaki jest on wykorzystywany zmieniał się w od tego czasu kilkakrotnie, np. w związku z KERS."
"Na przykład: dwukrotnie zarządzono ograniczenie maksymalnej liczby obrotów z jednoczesnym zwiększeniem żywotności, KERS został zainstalowany a następnie usunięty, wdrożono zakaz tankowania. Zmiany te były każdorazowo przyczyną "przestrajania" silników , a także umożliwiały bardzo ograniczone korekty."
"Oczywiście istnieją inne ważne czynniki mające wpływ na wydajność silnika - elastyczność, termika czy waga są istotnymi parametrami. Ale to moc pozostaje głównym czynnikiem. Renault jest zobowiązane oferować konkurencyjne silniki i wierzymy, że jest to możliwe według ściśle określonych obowiązujących przepisów. Jednak te kryteria nie mogą być spełnione do czasu poprawy mocy w naszej V8, która jest niższa od najlepszych."
"Z naszego doświadczenia wiemy, że FIA szczegółowo bada każdy wniosek, a przed wydaniem zgody - w zgodzie z przepisami - Komisja zasięga opinii innych producentów. Jest to dobry system kontroli zmian w niewielkim środowisku producentów jednostek napędowych."
Istotnym aspektem dla świata F1 jest stanowisko Renault w sprawie odmrożenia prac rozwojowych nad silnikami w związku ze zmianami przepisów począwszy od sezonu 2013 roku."Nasza współpraca z Red Bull jest znakomita i mamy nadzieję, że możemy liczyć na nich w przyszłości. Mamy możliwość wykonania innych krótkoterminowych dostaw dla zespołów i będziemy to mieli na uwadze. To byłoby pozytywne dla Renault i dla całego sportu. Jesteśmy również dumni z naszej polityki utrzymania pełnej sprawiedliwości dla wszystkich samochodów napędzanych RS27. Krążyły pogłoski w prasie, że niektóre zespoły zostały wymienione jako potencjalni klienci, ale nie ma jeszcze w tej sprawie oficjalnego ogłoszenia."
"Renault w F1 popiera kierunek, który bierze pod uwagę odpowiedzialność za środowisko, poprawę show, zaawansowanie techniczne podwyższenie z norm i kontroli kosztów. Mamy przyjemność uczestniczyć w dyskusji zainicjowanej przez FIA w sprawie nowych silników dla F1. W Renault dyskutowaliśmy z naszymi kolegami nad tym i wierzę, że blok o mniejszej pojemności, bezpośredni wtrysk, turbodoładowanie, wyposażenie w systemy odzysku energii i zaawansowanego napędu elektrycznego, pozwolą nam zrealizować te cele . Z dotychczasowych dyskusji wynika, że taka konfiguracja może być odpowiednia dla wszystkich graczy w sporcie." [Rob White]
Wasze komentarze (24)
Dodaj komentarz
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-07-28 22:10:20
Prekursorem dmuchanego dyfuzora znowu ... Renault via 1983r, pomysł poszedł do McLarena po latach.. Eeech - genialny Nevey...
http://scarbsf1.wordpress.com/2010/06/25...
cytuj
Prekursorem dmuchanego dyfuzora znowu ... Renault via 1983r, pomysł poszedł do McLarena po latach.. Eeech - genialny Nevey...
http://scarbsf1.wordpress.com/2010/06/25...
cytuj
melo [komentarzy: 30] / 2010-07-28 21:57:04
Bolid z wiartakiem, to był model z 79r. Brabham BT46, podczas GP Szwecji zastosowano koncepcje "fan car" fan-wentylator, co póżniej po Szwecji FIA zakazała tej koncepcji Wentylatora. cytuj
Bolid z wiartakiem, to był model z 79r. Brabham BT46, podczas GP Szwecji zastosowano koncepcje "fan car" fan-wentylator, co póżniej po Szwecji FIA zakazała tej koncepcji Wentylatora. cytuj
melo [komentarzy: 30] / 2010-07-28 21:19:45
Przeniesienie napędu zostaje w kwesti Red Bulla, Red Bull współpracuje w tym temacie z firmą AP Racing, co do dmuchanego dyfuzora to temat nie jest całkowicie nowy , idea jest juz stara , ale nikt nie wpadł na pomysł ze to siła wylotu spalin moze wysysac powietrze z dyfuzora, co do idei to juz było , pamiętacie bolid z wiatrakiem z tył , który zdeklasował wszystkich i został zakazany. Idea ta sama , tylko inne rozwiązanie;) cytuj
Przeniesienie napędu zostaje w kwesti Red Bulla, Red Bull współpracuje w tym temacie z firmą AP Racing, co do dmuchanego dyfuzora to temat nie jest całkowicie nowy , idea jest juz stara , ale nikt nie wpadł na pomysł ze to siła wylotu spalin moze wysysac powietrze z dyfuzora, co do idei to juz było , pamiętacie bolid z wiatrakiem z tył , który zdeklasował wszystkich i został zakazany. Idea ta sama , tylko inne rozwiązanie;) cytuj
uprzedzając (popraw melo) odpowiedź melo sądzę, że nie. Adrian jest tak "łebskim" facetem, że sam proponuje odpowiednie rozwiązania... w końcu podaje na tacy RBR najwyższej jakości dania:) - być może z tego powodu pojawiają sie czasami jakieś nietypowe awarie w bolidzie. A kto Mu zasugerował dmuchany dyfuzor?... he he. Pozdr. cytuj
@melo czy przeniesienia napędu z silnika też MECACHROME daje Reb Bullowi czy muszą sami takowy zrobić???? cytuj
melo [komentarzy: 30] / 2010-07-28 17:11:49
sorki, Dział Spotrów Motorowych w tym Dział F1;) cytuj
sorki, Dział Spotrów Motorowych w tym Dział F1;) cytuj
melo [komentarzy: 30] / 2010-07-28 16:55:47
JUR -> oczywiście prace badawcze nad skutecznością systemów przeniesienia napędu mają miejsce. Sa to badania długofalowe, to nie sa nowinki techniczne które można wprowadzic w "na kilejne GP". Co do Mecahcrome to firma ta posiada 3 działy, Dział F1( min. silniki F1,GP2, Le Mans, Nascar), Dział Lotniczy(lotnictwo komercyjne), Dział Militarny (lotnictwo wojskowe). np. w 98 roku dostarczali Williamsowi silniki pod swoją nazwą F1 MECACHROME. Team nazywał się wtedy Williams-Mecachrome, bolid to był FW20. cytuj
JUR -> oczywiście prace badawcze nad skutecznością systemów przeniesienia napędu mają miejsce. Sa to badania długofalowe, to nie sa nowinki techniczne które można wprowadzic w "na kilejne GP". Co do Mecahcrome to firma ta posiada 3 działy, Dział F1( min. silniki F1,GP2, Le Mans, Nascar), Dział Lotniczy(lotnictwo komercyjne), Dział Militarny (lotnictwo wojskowe). np. w 98 roku dostarczali Williamsowi silniki pod swoją nazwą F1 MECACHROME. Team nazywał się wtedy Williams-Mecachrome, bolid to był FW20. cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-07-28 00:59:28
Jest jeszcze jeden aspekt, poruszony w publikacji. Przejście procedury pozwalającej na zwiększenie mocy, nie lada orzech do zgryzienia. FIA udziela zgody po rozpatrzeniu wniosku, ale po konsultacjach z pozostałymi producentami i tu zaczynają się schody. Statystyka dotycząca RS27 przytoczona przez Whita, dająca obraz osiągów silnika z niedoborem mocy jest powodem braku ich zgody na jakiekolwiek prace w obszarze mocy. Producenci obawiają się , jak bardzo stanie się konkurencyjny RS27 po zwiększeniu mocy, jeśli obecnie jest jaki jest. J miałbym pytanie do Ciebie @melo, czy jest Ci coś wiadome na temat prac badawczo - rozwojowych w obszarze minimalizacji strat mocy w obszarze przeniesienia napędu - który nie jest przecież objęty zamrożeniem? Byłby to dobry kierunek jeśli sam obszar mocy jest zamrożony a doprowadzenie do zezwolenia na prace równają się szansami ze znalezieniem śniegu na Saharze. cytuj
Jest jeszcze jeden aspekt, poruszony w publikacji. Przejście procedury pozwalającej na zwiększenie mocy, nie lada orzech do zgryzienia. FIA udziela zgody po rozpatrzeniu wniosku, ale po konsultacjach z pozostałymi producentami i tu zaczynają się schody. Statystyka dotycząca RS27 przytoczona przez Whita, dająca obraz osiągów silnika z niedoborem mocy jest powodem braku ich zgody na jakiekolwiek prace w obszarze mocy. Producenci obawiają się , jak bardzo stanie się konkurencyjny RS27 po zwiększeniu mocy, jeśli obecnie jest jaki jest. J miałbym pytanie do Ciebie @melo, czy jest Ci coś wiadome na temat prac badawczo - rozwojowych w obszarze minimalizacji strat mocy w obszarze przeniesienia napędu - który nie jest przecież objęty zamrożeniem? Byłby to dobry kierunek jeśli sam obszar mocy jest zamrożony a doprowadzenie do zezwolenia na prace równają się szansami ze znalezieniem śniegu na Saharze. cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-07-27 23:51:37
W Viry jest biuro projektowe i centrala koordynacyjna. Zamówienia do dostawców trafiają właśnie stamtąd, części i podzezpoły z pominięciem centrali nawet jadą do Mecachrome, które to zakłady są właściwie lotnicze. Produkują wiele elementów na potrzeby przemysu lotniczego, tudzież elementy o wysokiej wytrzymałości. RS27 według dokumentacji wykonanej właśnie w Viry-Châtillon powstają w Mecachrome. Viry należące do Renault autoryzuje silniki, projektuje modernizację elementów. Mamy niezwykłego gościa. Witam @melo. cytuj
W Viry jest biuro projektowe i centrala koordynacyjna. Zamówienia do dostawców trafiają właśnie stamtąd, części i podzezpoły z pominięciem centrali nawet jadą do Mecachrome, które to zakłady są właściwie lotnicze. Produkują wiele elementów na potrzeby przemysu lotniczego, tudzież elementy o wysokiej wytrzymałości. RS27 według dokumentacji wykonanej właśnie w Viry-Châtillon powstają w Mecachrome. Viry należące do Renault autoryzuje silniki, projektuje modernizację elementów. Mamy niezwykłego gościa. Witam @melo. cytuj
@melo, a jak tam z paliwem, podobno dajacemu większego kopa obecnemu silnikowi. Bo jakoś sprawa ucichła i nie wiem (leń) czy nowe produkty Totala dały coś czy nie? Pozdr. cytuj
melo [komentarzy: 30] / 2010-07-27 22:18:56
Oczywiście chodzi o RS27 a nie R27, sorki za literówkę;) cytuj
Oczywiście chodzi o RS27 a nie R27, sorki za literówkę;) cytuj
melo [komentarzy: 30] / 2010-07-27 21:07:47
W produkcji R27 Viry nie odgrywa żadnej roli, jest tylko odbiorcą tego produktu od firmy Mecachrome. Oprócz silnika bolid składa się z wielu bardzo skąplikowanych podzespołów, mechanicznych , jak i aerodynamicznych i właśnie te elementy produkują fabryki w Enstone w Anglii i w Viry koło Paryża, (w zasadzie to jest przedmieście Paryża, Fabryka znajduję przy wlocie trasy A6 do Paryża od strony południowej). A silniki wysyłane do Red Bulla to nie wiem czy bezpośrednio z Mecachrome czy pierw do Viry a póżniej z tamtąd do Milton Keynes (Red Bull). czyli w przypadku Red Bulla co najwyżej Viry jest tylko posrednikiem, ale jak juz wspominałem tego nie jestem pewien. Pozdrawiam cytuj
W produkcji R27 Viry nie odgrywa żadnej roli, jest tylko odbiorcą tego produktu od firmy Mecachrome. Oprócz silnika bolid składa się z wielu bardzo skąplikowanych podzespołów, mechanicznych , jak i aerodynamicznych i właśnie te elementy produkują fabryki w Enstone w Anglii i w Viry koło Paryża, (w zasadzie to jest przedmieście Paryża, Fabryka znajduję przy wlocie trasy A6 do Paryża od strony południowej). A silniki wysyłane do Red Bulla to nie wiem czy bezpośrednio z Mecachrome czy pierw do Viry a póżniej z tamtąd do Milton Keynes (Red Bull). czyli w przypadku Red Bulla co najwyżej Viry jest tylko posrednikiem, ale jak juz wspominałem tego nie jestem pewien. Pozdrawiam cytuj
martini281 [komentarzy: 284] / 2010-07-27 20:39:43
A więc melo odpowiedz na jedną rzecz: JAKĄ rolę w produkcji i dostarczaniu RS27 do obu zespołów odgrywa Viry?? I w ogóle nie dyskutujemy o najciekawszym czyli o silniku 2013 ;);) cytuj
A więc melo odpowiedz na jedną rzecz: JAKĄ rolę w produkcji i dostarczaniu RS27 do obu zespołów odgrywa Viry?? I w ogóle nie dyskutujemy o najciekawszym czyli o silniku 2013 ;);) cytuj
melo [komentarzy: 30] / 2010-07-27 19:18:23
Tak juz rozumie;) Witam i Pozdrawiam cytuj
Tak juz rozumie;) Witam i Pozdrawiam cytuj
MOBEX [komentarzy: 6] / 2010-07-27 19:13:18
@melo - masz rację, Viry nie wynika z mojej niewiedzy. Celowo i z premedytacją używana jest nazwa Viry zmiast Mecachrome z Aubigny sur Nere, zapewne przekonałeś się już, czego w ten sposób próbowałem uniknąć. Witamy. cytuj
@melo - masz rację, Viry nie wynika z mojej niewiedzy. Celowo i z premedytacją używana jest nazwa Viry zmiast Mecachrome z Aubigny sur Nere, zapewne przekonałeś się już, czego w ten sposób próbowałem uniknąć. Witamy. cytuj
melo [komentarzy: 30] / 2010-07-27 19:03:14
spoko ksywka Wszystkowiedzący Waćpan;) Natomiast w tej kwestni niestety nie wszystko wiedzący. Mecachrome nie jest dostawcą jakiś części do silników, Mecachrome w całości produkuje silniki dla Renaulta F1 Team oraz dla Renaulta do serii GP2. Viry nie ma nic wspólnego z produkowaniem części do tych silników , ani nawet montarzem tych silników. Dużo dziennikarz motoryzacyjnych w tej kwesti myli. Na szczęście ja o tym nie musiałem czytac, przebywałem w Mecachrome przez rok kontraktu i widziałem to na własne oczy, gotowe silniki wysyłane do Viry. Moża to wszystko w necie znaleść, niektórzy dziennikarze to wiedza i piszą. http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=7229 cytuj
spoko ksywka Wszystkowiedzący Waćpan;) Natomiast w tej kwestni niestety nie wszystko wiedzący. Mecachrome nie jest dostawcą jakiś części do silników, Mecachrome w całości produkuje silniki dla Renaulta F1 Team oraz dla Renaulta do serii GP2. Viry nie ma nic wspólnego z produkowaniem części do tych silników , ani nawet montarzem tych silników. Dużo dziennikarz motoryzacyjnych w tej kwesti myli. Na szczęście ja o tym nie musiałem czytac, przebywałem w Mecachrome przez rok kontraktu i widziałem to na własne oczy, gotowe silniki wysyłane do Viry. Moża to wszystko w necie znaleść, niektórzy dziennikarze to wiedza i piszą. http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=7229 cytuj
melo:
I melo i gagarin macie racje, bo słowo klucz dotyczy produkcji. @Melo - nie masz racji mówiąc że silniki są montowane do bolidów w Viry - wymiana silników to kwestia mechaników zespołu. Uważam że przy uproszczonym rozumieniu jako wskazanie na ostatnie ogniwo robienia V8 można mówić o Viry jako o producencie. Więc Melo ja uznaję to jako prawdziwą informację. sorki tutaj daje przykładowy artykuł
2. Własnie sprawdziłem na mojej ulubionej stronie i daję linka. Wynika z tego że Macachrome nie jest jedynym dostawcą elementów silnika, jest ich około 100!
http://translate.google.fr/translate?hl=...
cytuj
melo [komentarzy: 30] / 2010-07-27 18:19:50
sorki tutaj daje przykładowy artykuł cytuj
sorki tutaj daje przykładowy artykuł cytuj
melo [komentarzy: 30] / 2010-07-27 18:17:06
gagarin, naprzykaład to: http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=7229 cytuj
gagarin, naprzykaład to: http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=7229 cytuj
melo [komentarzy: 30] / 2010-07-27 18:09:55
Gagarin , ja jestem tego pewnien po przez rok oglądałem to na własne oczy. z Mecachrome wychodza gotowe silniki prosto z hamowni i w Viry koło Paryża są montowane bo bolidu. Dziwi mnie czemu dziennikarze oczywiście nie wszyscy ale znaczna część podaja błędne informację, Gagarinie zagłęb sie w temat i wszystko znajdziesz na necie . Pozdro cytuj
Gagarin , ja jestem tego pewnien po przez rok oglądałem to na własne oczy. z Mecachrome wychodza gotowe silniki prosto z hamowni i w Viry koło Paryża są montowane bo bolidu. Dziwi mnie czemu dziennikarze oczywiście nie wszyscy ale znaczna część podaja błędne informację, Gagarinie zagłęb sie w temat i wszystko znajdziesz na necie . Pozdro cytuj







21.09.2010




