Wiadomości F1zone.pl

GP Monako 2012-05-27
Formuła 1 - GP Monako
Przeważnie słonecznie

18°C

6 km/h

Ranking_up Ranking_down

Podobne:

Typuj

     
Baner_f1shop

Renault po kryzysie chce wrócić do gry?


01.09.2010 10:14, autor: Dawid Prokopowicz, wyświetleń: 1137


Francuskiemu gigantowi motoryzacyjnemu marzy się ponowne zaangażowanie "pełną parą" w Formule Jeden, podaje fińska prasa.


Choć team F1 z Enstone dumnie reprezentuje nazwę "Renault" w tym sezonie, zasługa i kierowany w stronę zespołu podziw ma swe źródło nie tyle we francuskich, ile w luksemburskich staraniach. Rozbity aferą singapurską i zaglądającym w portfel kryzysem Renault-producent odsprzedał Genii Capital pakiet większościowy Enstone [podaje się, że sięgający 75-85% udziałów]. Smakowanie dzisiejszych sukcesów ekipy Erica Boullier jest więc dla francuskiego giganta trochę jak próbowanie lodów przez szybę.

Fiński Turun Sanomat podaje, że Renault SA drastycznie poprawił swoją pokryzysową sytuację finansową i "pełny zaangażowania" chciałby powrócić do Enstone. Na jakich jednak warunkach miałoby to nastąpić [?], nie wiadomo...

Co ciekawe, to nie pierwsza sugestia o wyrażanej przez koncern chęci mocniejszego zaangażowania się w projekt F1. Całkiem niedawno  - co z belgijskiej prasy skrzętnie wygrzebał Mobex - Eric Boullier miał stwierdzić:

"Tak, Carlos Ghosn wydaje się być bardzo zadowolony z naszych dotychczasowych działań, co przy zmniejszonym wpływie [francuskiego koncernu] daje obraz dynamicznego zespołu z lepiej umotywowaną załogą, dobrego samofinansowania i odpowiednimi partnerami. Koncern jest również bardzo czuły i chce się angażować." [E. Boullier]


15 głosów, średnia: 5.2/10
Jeszcze nie zagłosowałeś.
Nakarm glodne dziecko - wejdź na strone www.Pajacyk.pl

Wasze komentarze (16)

Dodaj komentarz
7309acmey1 [komentarzy: 1671] / 2010-09-02 00:50:42
Macie panowie racje.Sponsor tytularny;bez możliwości ingerencji-brzmi super,ale bajka się chyba na tym kończy (koncern RENAULT na taki układ nie pójdzie),co do składu intelektualnego-na to też,ale w dużej mierze kasa z FOM potrzebna była na sprawy bieżące(tunel,modernizacja zaplecza,itp.,itd.)A odnośnie wzmocnienia potencjału intelektualnego. Takich ludzi jak pan Adrian Newey jest sporo,tylko problem w tym żeby ich/jego/ wyszukać z pośród tysięcy (jak nie milionów) chętnych,w czym powinny pomagać programy(na zasadzie konkursów wiedzy [taki skauting jak w piłce nożnej]) odsiewające 'złoto od piasku'.Kosztowne,ale na dłuższą metę bardzo sensowne rozwiązanie cytuj
7138andy [komentarzy: 327] / 2010-09-02 00:28:48
Sukces ma wielu ojców i wcale mnie nie dziwi, że Carlos Ghosn teraz chce dołączyć do perspektywicznego teamu i odgrywać w nim bardziej znaczącą rolę. G. Lopez wykonał czarną robotę: uporządkował finanse, zatrudnił Erica i Roberta, zrobił przegląd kadry i potencjału fabryki. Teraz inwestuje w tunel a także w kapitał ludzki. Koncern lepiej niech pozostanie partnerem RF1 ( w mniejszym lub większym stopniu-choć lepiej w większym) gdyż taka struktura jest najbardziej efektywna i to będzie najlepsze dla zespołu RF1. cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-09-01 23:22:51
Tak Panowie, działania wzmacniające potencjał intelektualny. Zapewne kadra istnieje, jak we wcześniejszej wymianie myśli wspominałeś @grzeczny, zastanowił tylko wątek , dwa słowa Erica - o mózgu , pokroju Adriana. Swoją pracą Enstone 'zapracowało' z jednej strony na poważne traktowanie swojej oferty, z drugiej - widocznie Sternik lub Sternicy widzą potrzebę wzmocnienia zdolnych umotywowanych ludzi 'dyrygentem' jakiegoś działu. W tych sprytnych usiłowaniach wcześniejszego pozyskania funduszy tkwi klucz do wcześniejszego otwarcia działań. A technicznie team jest rzeczywiście zbezpieczony do końca sezonu. @dealer, nie czytałem wcześniej Twojego wpisu z wyrażoną opinią o Koncernie jako sponsorze tytularnym - ale to jest strzał. Zabezpiecza ten sponsorat zespołowi dając możliwość jednocześnie się bardziej zaangażować Koncernowi. Tylko czy... (?), bo myśl przednia! cytuj
7379dealer [komentarzy: 479] / 2010-09-01 22:24:02
Dlatego tak, jak napisałem, niech Renault będzie sponsorem tytularnym ;) oraz dostawcą silników, ale bez możliwości ingerencji w decyzje personalne i strategiczne teamu. Płacą za możliwość medialnego podpięcia się pod dynamicznie rozwijający sie a być może mistrzowski team. Natomiast jeśli mieli by wejść w taki sposób jak Mercedes w Brawn GP - jestem na nie. Chociaż kto wie, czy Lopez nie zrobi podobnego, szybkiego deala a-la Ross Brawn :P cytuj
7219grzeczny [komentarzy: 974] / 2010-09-01 21:59:54
acmey/JUR to twierdzicie, że będzie smaczne danie? Raczej macie rację. To, co Lopez próbuje oczyścić i uleczyć w dawnym zespole zawiadywanym przez Flavio jest głównym nurtem zmian in plus. Teraz ten główny nurt powinien mieć siłę wciągnięcia w swoje "trzewia" wszystko to, co przepływa (obrazowo) w bezpośrednim "widoku" głównego nurtu. Oczywiście wciąga dobre, bardzo dobre jak również złe nurty. A jak sądzicie: dlaczego chciał przedpłatę z FOM? Tak teraz sobie myślę, że ta kwota była potrzebna na wykupienie i zatrudnienie osób, które określono jako kluczowe dla osiągnięcia celów określonych na najbliższy sezon. A cele są znane i niepowiem... chętnie bym się przyglądał na wypłynięcie zespołu w pierwszej trójce, takiej silnej trójce z widokiem na Szczyt. Wejście nowych sponsorów z kwotą określaną na 13 mln euro jest gwarantem spokojnego dokończenia sezonu oraz być może właśnie zatrudnienia odpowiednich ludzi. Bo przecież nie przejedzą tej kwoty na opłacenie zamorskich gonitw i jakieś niebotycznie skuteczne ulepszanie bolidu. To co powienien mieć - już ma. Robert jest w dobrym nastroju. Ewentualnie jakieś drobne usprawnienia jeszcze będą, jednak nie powinny pochłonąć takiej kwoty. No i jeszcze te obiecane kontraktem kolejne 10 mln euro w przyszłym sezonie... Zależności wymienione przez JUR-ka są pewne. Tam są ludzie pracujący nad relacjami z potencjalnymi i juz obecnymi sponsorami, nawiązywanie kontaktów biznesowych poza samą F1 itd, itp. Wbrew pozorom Lopez operuje na wielu rynkach z wieloma firmami, z małymi i dużymi. Zakres jego działania jest dośc odporny na kryzys światowy, ale to nie znaczy, że wszystko będzie pakował w F1. Pozostanie Renault w nazwie też daje wiele do myślenia. Może to skutek mistrzowskich lat? Głupio tak się poddawać z takim "wpisem" w aktach i całkowicie rezygnować z F1. Pozdr. cytuj
DaniSav [komentarzy: 1575] / 2010-09-01 21:52:23
mysle ze gdyby renault mialo budzet jak ferrari czy mercedes to byl by to naprawde rewelacyjny zespol ktory z latwoscia siegnal by po mistrzostwo swiata..
ale narazie niestety ich budzet jest blisko o polowe mniejszy niz budzet czolowych ekip.. cytuj
7309acmey1 [komentarzy: 1671] / 2010-09-01 18:16:05
I tu się kolego z Tobą zgadzam w 100%,sam z niecierpliwością czekam na danie główne. cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-09-01 17:32:12
@acemy1 - oczywiście, większa niezależność. Może masz rację. Ale czy jest to tak ryzykowne uzależnienie, jeśli przyjmiemy, że relacja zależności jest wzajemna, gdyż konsorcjum Lopeza jest gwarantem zwrotu prognozowanych wskaźników finansowych dla sponsora, któremu z kolei na tym elemencie gry finansowej zależy. Wiesz co? Coś w tym garnku pitraszą na przyszłość, czelajmy - co nam podadzą. Sądzę, że będzie nam 'smakować'. cytuj
7309acmey1 [komentarzy: 1671] / 2010-09-01 16:47:55
Racja,ja przedstawiłem zagadnienie bardziej od strony ścisłej współpracy ze stabilnym finansowo koncernem,nie biorąc jednak pod uwagę historii poprzedniej współpracy.Do Lopeza podchodziłem trochę nieufnie(kolejny ekscentryk chce"pobawić"się w F1),ale teraz widząc jego zaangażowanie i efekty muszę przyznać,że daje sobie świetnie radę.Co do oceny sytuacji to zgadzam się z Tobą,ale nadal jestem zdania,że przydałaby się większa niezależność od sponsorów. cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-09-01 16:03:50
Otóz @acemy tego, że team wyjdzie dobrze gdy koncern , jak mówisz, będzie miał pakiet większościowy, lepiej wyjdzie - otóż to nie jest gwarancja. Bo? Dlaczego ekipa Lopeza musi dopiero teraz modernizować zaniedbany tunel? Briatore zwolnił sporo ważnych ludzi; silnikowców i tych z aero. Lopez z Ericem wymiatają stare brudy i zaniedbania. Briatore rządził w teamie, ale Ghosn rządził Briatore, więc ten drugi kroił finanse tak, jak musiał. Ghosn jest kompletnym dyletantem :) owszem może mu się podobać team Renault jako platforma reklamowa koncernu - teraz. Pamiętam, co mówił przed sprzedażą, przekonany, że sprzedaje żabę. Tak więc - zwiekszenie nakładów - owszem. Pakiet kontrolny w rękach koncernu pod jurysdykcją Ghosna - lepiej nie. cytuj
7309acmey1 [komentarzy: 1671] / 2010-09-01 15:12:50
To cieszy,że poparcie koncernu rośnie(pewnie będą chcieli powrócić jako główny udziałowiec),a jeszcze kilka takich udanych "występów" to i sponsorzy przyjdą w łaskę.Renault przy "małym"(jak na F1) budżecie świetnie prosperuje,więc jak talarki się sypną to maże być już tylko lepiej.Team na powrocie koncernu by dużo skorzystał(uniezależniłby się w większym stopniu od "kaprysów" sponsorów).Enstone miałoby zapewnione znaczne środki na rozwój technologiczny nieokupione takimi 'wyrzeczeniami' jak teraz(np.kierowca z kraju sponsora) cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-09-01 14:28:49
Nie bez przyczyny przy zawieraniu umowy zostało obwarowane pozostawienie nazwy. A co do finansów - przy bogatszym przyszłorocznym portfelu stajni, zaangażowanie koncernu nawet na dotychczasowym pułapie procentowym kwotowo będzie wyższe. Jeśli Ghosn chce zwiększyć udziały, wolałbym jednak pakiet kontolny w rękach Lopeza. cytuj
7309acmey1 [komentarzy: 1671] / 2010-09-01 13:54:00
masz rację DWORAK,fajnie byłoby zobaczyć takie marki jak np. Jaguar(innych nie mogę sobie przypomnieć,ale coś by się jeszcze znalazło;P)ale nie taki "powrót" jak LOTUS(tylko sama nazwa).Sytuacja w branży moto się poprawia,więc może któryś się "skusi" cytuj
7255dworak [komentarzy: 2123] / 2010-09-01 12:50:47
Formuła 1 potrzebuje w pełni fabrycznych zespołów. Ich "powrót" będzie na pewno mile widziany. cytuj
7309acmey1 [komentarzy: 1671] / 2010-09-01 12:12:26
Niech się angażują,najwyższa pora aby RENAULT F1 TEAM powrócił z banicji na "diamentową" drogę zwycięstwa-jak za dawnych dobrych lat. cytuj
7379dealer [komentarzy: 479] / 2010-09-01 11:50:22
jestem na tak, niech mają kupią 49% oraz nazwę Renault, ale bez możliwości ingerencji w skład personalny zespołu i bez korporacyjnego zarządzania teamem (jak w BMW-Sauber)

cytuj
© 2012 F1zone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem: