| 1 | Red Bull | 650 p. |
| 2 | McLaren | 497 p. |
| 3 | Scuderia Ferrari Marlboro | 375 p. |
| 4 | Mercedes GP Petronas | 165 p. |
| 5 | Lotus Renault GP | 73 p. |
| 6 | Force India | 69 p. |
| 7 | Sauber F1 Team | 44 p. |
| 8 | Scuderia Toro Rosso | 41 p. |
| 9 | AT&T Williams F1 Team | 5 p. |
| 10 | Team Lotus | 0 p. |
| 11 | HRT F1 Team | 0 p. |
| 12 | Marussia Virgin Racing | 0 p. |
| 1 | Mark Webber | Red Bull | 25 p. |
| 2 | Sebastian Vettel | Red Bull | 18 p. |
| 3 | Jenson Button | McLaren | 15 p. |
| 4 | Fernando Alonso | Scuderia Ferrari Marlboro | 12 p. |
| 5 | Felipe Massa | Scuderia Ferrari Marlboro | 10 p. |
| 6 | Adrian Sutil | Force India | 8 p. |
| 7 | Nico Rosberg | Mercedes GP Petronas | 6 p. |
| 8 | Paul di Resta | Force India | 4 p. |
| 9 | Kamui Kobayashi | Sauber F1 Team | 2 p. |
| 10 | Witalij Petrov | Lotus Renault GP | 1 p. |
| 11 | Jamie Alguersuari | Scuderia Toro Rosso | 0 p. |
| 12 | Sebastien Buemi | Scuderia Toro Rosso | 0 p. |
| 13 | Sergio Perez | Sauber F1 Team | 0 p. |
| 14 | Rubens Barrichello | AT&T Williams F1 Team | 0 p. |
| 15 | Michael Schumacher | Mercedes GP Petronas | 0 p. |
| 16 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 0 p. |
| 17 | Bruno Senna | Lotus Renault GP | 0 p. |
| 18 | Jarno Trulli | Team Lotus | 0 p. |
| 19 | Jérôme d'Ambrosio | Marussia Virgin Racing | 0 p. |
| 20 | Daniel Ricciardo | HRT F1 Team | 0 p. |
| 21 | Pastor Maldonado | AT&T Williams F1 Team | 0 p. |
| 22 | Vitantonio Liuzzi | HRT F1 Team | 0 p. |
| 23 | Lewis Hamilton | McLaren | 0 p. |
| 24 | Timo Glock | Marussia Virgin Racing | 0 p. |
Podobne:
08.02.2012 | Lotus rozczarowany decyzją FIA |
06.02.2012 | Boullier marzy o powrocie do czołówki |
31.01.2012 | Ecclestone szukał zespołu dla Pietrowa |
28.12.2011 | Boullier: Brak Kubicy powodem słabego sezonu |
22.12.2011 | Senna: Kontaktowałem się z Williamsem |
14.12.2011 | Boullier: Obecny skład pokazuje ambicje zespołu |
Pozostałe
08.02.2012 | Wypowiedzi kierowców po drugim dniu |
08.02.2012 | Schumacher najszybszy drugiego dnia |
08.02.2012 | Button pod wrażeniem, Red Bull z mandatami |
08.02.2012 | To nie koniec sprawy Sutila |
08.02.2012 | Ferrari nadal eksperymentuje |
08.02.2012 | Hembery: Wygląd ma znaczenie |
08.02.2012 | Kovalainen przeciwny planom teamu |
08.02.2012 | Lotus rozczarowany decyzją FIA |
08.02.2012 | Raikkonen przeciwnikiem DRS |
08.02.2012 | Dziś HRT przeprowadzi testy zderzeniowe |
08.02.2012 | Grosjean nie obraża się na Raikkonena |
07.02.2012 | Horner: Pozytywny dzień pomimo opóźnienia |
07.02.2012 | Tajemniczy wlot powietrza w nosie bolidów Red Bulla |
07.02.2012 | Wypowiedzi kierowców po pierwszym dniu |
07.02.2012 | Raikkonen najszybszy pierwszego dnia |
Ferrari na celowniku Renault na Monzy
01.09.2010 11:31, autor: Dawid Prokopowicz, wyświetleń: 3595
Wiele ciekawych uwag poczynił Eric Boullier w najnowszym podcaście Renault F1 Team. Francuz wyjaśnia, dlaczego zespół zdecydowany jest nie sięgać po kanał-F na Monzy, gdzie R30 chce rzucić wyzwanie ... F10 Ferrari.
W nagranym po GP Belgii podcaście Eric Boullier mocno zasugerował, że na najszybszym w kalendarzu torze F1 - na Monzy - R30 pojawi się bez systemu wygaszania tylnego skrzydła:
Jakie zatem oczekiwania na najbliższy wyścig stawia Renault F1 Team Eric Boullier? Komu R30 ma rzucić szczególne wyzwanie?"Nie ma jakiegoś szczególnego zysku z obecności kanału-F w konfiguracji na Monzę. Nie ma tam wielu zakrętów ani też wielu odcinków, w przypadku których opłacałaby się jazda z kanałem, więc nie zamierzamy go wykorzystywać na Monzy, ale powrócimy do niego później."
Ciekawą uwagę poczynił Boullier w odniesieniu do walki z Mercedesem GP o czwartą lokatę w klasyfikacji zespołowej. Wydaje się, że team Rossa Brawna wypracował w Spa-Francorchamps maksimum, na które pozwalała pozycja startowa jego kierowców. Przy 17 punktach wywalczonych przez Kubicę i Petrova, 14-punktowa zdobycz startującego z tyłu Mercedesa budzi uznanie i stanowi zapowiedź zażartej walki z Renault F1 w kolejnych Grand Prix. Podsumowując GP Belgii Boullier użył słowa "lekka frustracja", ponieważ "mogliśmy spisać się znaczenie lepiej.""Oczywiście, zamierzamy postarać się o zapunktowanie dwoma bolidami oraz bycie jak najbliżej podium. [...] Powinniśmy być w pozycji umożliwiającej nam awans w duecie do Q3 oraz stoczenie walki z Ferrari."
"Dobrze jest widzieć dwa Ferrari i dwa Mercedesy za nami. [...] Mercedes miał trochę szczęścia [w Spa] ze swoją strategią, to był dobry ruch z ich strony. Nie uważam jednak, aby byli w stanie punktować tak w każdym następnym wyścigu. Teraz od nas zależy, abyśmy kwalifikowali się wysoko i dowozili punkty do mety." [E. Boullier]
Wasze komentarze (14)
Dodaj komentarz@JUR też zastanawiam się co jest powodem słabszej dyspozycji Roberta w Q3.Może to być właśnie spowodowane gorszym dociskiem w miarę zmniejszenia ilości paliwa,oraz/albo zmianą balansu auta w skutek tegoż zmniejszenia.Ja raczej dokładnie przyjrzę się RENÓWCE w ostatniej fazie wyścigu,może tam coś "znajdę" ciekawego. cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-09-01 17:20:58
@grzeczny - byłbym lekko zdziwiony, gdyby chciano przynajmniej bez porównania danych z toru skreślić ad hoc świeżo posiadany atut, zanim nie przekonają się - co odrzucaną/lub nie w kontekscie Monzy. Jeszcze jest tam Robert, doświadczający w przeszłości przerżnych 'cudów', z mokrymi ustawieniami na suchym Interlagos w ubiegłym roku. Ekipa zaś na Robercie mocno polega. cytuj
@grzeczny - byłbym lekko zdziwiony, gdyby chciano przynajmniej bez porównania danych z toru skreślić ad hoc świeżo posiadany atut, zanim nie przekonają się - co odrzucaną/lub nie w kontekscie Monzy. Jeszcze jest tam Robert, doświadczający w przeszłości przerżnych 'cudów', z mokrymi ustawieniami na suchym Interlagos w ubiegłym roku. Ekipa zaś na Robercie mocno polega. cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-09-01 16:17:26
@acemy - a nie szkodzi ;) i tak przekonamy się po całym włoskim weekendzie. Ja, jak zwykle zrobię sobie kawę, siądę i zacznę porównywać dane Roberta z Q3 z tempem wyścigowym i z rywalami. Kieruję się w każdym razie tym, że zawsze to Q3 było słabsze w słabiej zatankowanej R30-tce właśnie przez mniejszy docisk w zakrętach. Pozycja, często brak możliwości wyprzedzenia były konsekwencją pozycji startowej. Dobrej myśli możemy i powinniśmy sobie być, nie zwalnia nas to jednak od zdystansowanego spojrzenia na F1 i Renię szczególnie z wiadomych względów. Masz rację - aero (mniejszy docisk na prostej) ale ja rozważam mimo wszystko zyski w rogach, bo każdy i wszędzie zakręt preferuje wyższą jego wartość. cytuj
@acemy - a nie szkodzi ;) i tak przekonamy się po całym włoskim weekendzie. Ja, jak zwykle zrobię sobie kawę, siądę i zacznę porównywać dane Roberta z Q3 z tempem wyścigowym i z rywalami. Kieruję się w każdym razie tym, że zawsze to Q3 było słabsze w słabiej zatankowanej R30-tce właśnie przez mniejszy docisk w zakrętach. Pozycja, często brak możliwości wyprzedzenia były konsekwencją pozycji startowej. Dobrej myśli możemy i powinniśmy sobie być, nie zwalnia nas to jednak od zdystansowanego spojrzenia na F1 i Renię szczególnie z wiadomych względów. Masz rację - aero (mniejszy docisk na prostej) ale ja rozważam mimo wszystko zyski w rogach, bo każdy i wszędzie zakręt preferuje wyższą jego wartość. cytuj
na Monzy stosowane są skrzydła generujące mniejszy docisk, o tym się pisze od zawsze. Natomiast jeżeli zespół dojdzie do wniosku, że mogą się pojawić straty w zakrętach ze względu na zbyt mały docisk, to zdecydują się zastosować F-kanał i skrzydła o nieco większym docisku niż było to pierwotnie planowane. A tak na marginesie - czy takie informowanie przez zespoły o braku kanału w najbliższej gonitwie jest rodzajem zaciemnienia strategii czy faktycznie jest to tak oczywiste, że wszyscy posiadacze deklarują nie stosowanie F-ki? Zapewne podczas piątkowej sesji sprawdzą dwa warianty: wariant z mniejszym dociskiem bez F-ki oraz wariant z F-ką i większym dociskiem. Pozdr. cytuj
"Nie ma jakiegoś szczególnego zysku z obecności kanału-F w konfiguracji na Monzę." to im wyszło z obliczeń(tudzież symulacji).Zgadzam się z tobą @JUR,że na Monzy są zakręty,w których F_ka jest przydatna,ale patrząc na tor jako całość ten argument mnie nie przekonuje(oczywiście pewności nie mam co do różnicy czasowej z,i bez kaczki).Monza preferuje mniejsze aero więc,biorąc pod uwagę geometrię toru,uważam że jest to dobre rozwiązanie. cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-09-01 15:47:52
@wojtex - tak walnąłem się, dzięks, że zwróciłeś uwagę. Cel ambitny i dlatego poniżej rozważałem sobie różne możliwości jego osiągnięcia, również przy pomocy kaczora. cytuj
@wojtex - tak walnąłem się, dzięks, że zwróciłeś uwagę. Cel ambitny i dlatego poniżej rozważałem sobie różne możliwości jego osiągnięcia, również przy pomocy kaczora. cytuj
A tak poza tym to Renault postawiło sobie ambitny cel. Pokonać Ferrari na Monzy będzie ciężko, ale mam nadzieję, że ta sztuka Renault się uda. cytuj
JUR:
Chyba chciałeś napisać: niezależnie piruetu Vitka w Q1 na SPA... cytuj
"Teraz od nas zależy, abyśmy kwalifikowali się wysoko..." - niezależnie już od piruetu Vitka w Q3 na SPA.
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-09-01 15:14:57
"Teraz od nas zależy, abyśmy kwalifikowali się wysoko..." - niezależnie już od piruetu Vitka w Q3 na SPA, w czasówce Renówka miewała - tak obiektywnie - trochę pod górkę. Tempo wyścigowe Roberta zawsze bywało lepsze, niż w Q3, co powodowało wcześniej męczącą jazde za np. Rosbergiem, tudzież innymi, utrudnienie wyprzedzania minimalizowało atut lepszego tempa. W SPA, jak próbowałem porównywać - wyszło mi podobnie, Robert miał porównywalne tempo z Hamiltonem w wyścigu, a straty w Q3 były z kanałem mniejsze w stosunku do wyścigu. W zakrętach miał wysoki docisk, kanałem zmniejszał go na prostych mocno zatankowaną maszyną Na Monzy jest jednak kilka zakrętów, na których jednak przydałby się większy docisk dla lżejszej Renówki w czasówce, popreawiając międzyczasy, bez zmniejszania warości docisku na prostych ciężką maszyną. cytuj
"Teraz od nas zależy, abyśmy kwalifikowali się wysoko..." - niezależnie już od piruetu Vitka w Q3 na SPA, w czasówce Renówka miewała - tak obiektywnie - trochę pod górkę. Tempo wyścigowe Roberta zawsze bywało lepsze, niż w Q3, co powodowało wcześniej męczącą jazde za np. Rosbergiem, tudzież innymi, utrudnienie wyprzedzania minimalizowało atut lepszego tempa. W SPA, jak próbowałem porównywać - wyszło mi podobnie, Robert miał porównywalne tempo z Hamiltonem w wyścigu, a straty w Q3 były z kanałem mniejsze w stosunku do wyścigu. W zakrętach miał wysoki docisk, kanałem zmniejszał go na prostych mocno zatankowaną maszyną Na Monzy jest jednak kilka zakrętów, na których jednak przydałby się większy docisk dla lżejszej Renówki w czasówce, popreawiając międzyczasy, bez zmniejszania warości docisku na prostych ciężką maszyną. cytuj
"Nie ma jakiegoś szczególnego zysku z obecności kanału-F [...]powrócimy do niego później."krótko i na temat.GP Belgii:"lekka frustracja"[podejrzewam,że szlag go mało nie trafił w sobotę] , "mogliśmy spisać się znaczenie lepiej"(po kwalifikacjach musiał Vitkowi trochę "uszu natrzeć",bo w niedzielę był już całkiem innym kierowcą).A co do tonu wypowiedzi nt MERCA i FERRARI widać jaki cel postawił sobie i załodze na końcówkę sezonu (może dość ambitny,ale możliwy do osiągnięcia-do odważnych świat należy).Najlepsza metoda:przed kwalifikacjami Petrova na dywanik (o Roberta się nie martwię) i gra gitara. cytuj
W końcu od 13 wyścigów mogą sobie pozwolić na agresywny PR -czują się mocni co pokazał F Renaulta ,mam nadzieję że pakiet specjalny na Monze okaże się tak dobry aby chociaż częściowo zatuszował braki w mocy RS27 cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-09-01 13:52:43
To duma Alonso ucierpi trochę, ma przecież pogląd, że nie są tu po to aby walczyć z Renią. Zobaczymy. Red Bull też boi się Monzy. cytuj
To duma Alonso ucierpi trochę, ma przecież pogląd, że nie są tu po to aby walczyć z Renią. Zobaczymy. Red Bull też boi się Monzy. cytuj
Wydaje mi się, że jeśli wprowadzą kilka poprawek na Monzę to mogą powalczyć nie tylko z Ferrari... cytuj







08.02.2012




