Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Australii 2017-03-26
f1 - GP Australii
Pochmurno

18°C

26 km/h

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

Silniki turbo - jest zgoda

Udostępnij na Facebook
17.09.2010 09:03, autor: MOBEX, wyświetleń: 5430

W kolejnej odsłonie serialu silnikowego 2013 zapachniało zgodą. Zaskakująco szybko, chociaż spodziewajmy się dalszych odsłon, dzięki którym będziemy poznawali kolejne szczegóły. 
Obrady grupy roboczej zajmującej się ustalaniem szczegółów dotyczących budowy i danych technicznych silnika dla F1 odbywają się co dwa tygodnie. Grupie przewodniczy Gilles Simon, a pakiet kompletnych danych ma być zamknięty do końca tego roku.

W pierwszej wersji projektu, o której pisaliśmy, padła propozycja, aby był to silnik rzędowy, czterocylindrowy turbo o poj. 1600ccm. Wobec pierwotnej propozycji konstruktywny sprzeciw wniosło Ferrari, proponując silnik V6 turbo o poj. 1800ccm, wzorowany na obecnie stosowanym bloku, uzasadniając swoje stanowisko łatwiejszym i mniej kosztownym przystosowaniem mocowania do konstrukcji bolidu.

Nie są znane argumenty, pod których brzemieniem Ferrari ustąpiło, acz zrobiło to niechętnie. Jak podają media - idea silnika turbo powróciła do pierwotnej wersji -  czterocylindrowe turbo 1600ccm. Obradująca grupa nie rozstrzygnęła jeszcze czy ma to być blok rzędowy, czy też - jak proponuje Maranello - widlasty.

Koronnym argumentem przeważającym za ostatecznie przyjętą formą bloku silnika będzie kwestia ograniczenia kosztów, aby zbyt wysoka cena nie stała się barierą dla wielu klientów. Ustalona wersja 100 mln euro budżetu na prace związane z projektowaniem i konstruowaniem nowej jednostki napędowej może zostać przekroczona, co wpłynie na cenę zakupu jednostek. Grono konstruktorów obraduje w sprawie uregulowania szczegółów dotyczących turbiny, systemu zasilania paliwem... Szczegółów jest wiele i wiele pozostaje do ustalenia.

Główny kierunek 2013 miał zostać jednak przyjęty -  czterocylindrowy blok 1600ccm.

źródło: własne, tomorrownewsf1


Wasze komentarze (16) Dodaj komentarz
7309acmey1 [komentarzy: 1671] / 2010-09-18 00:16:03
@naughtygirl Jak tam paznokcie i włosy?>? waiting !!!!!!!!!!!!!!! cytuj
7218naughtygirl [komentarzy: 1448] / 2010-09-17 20:37:44
jenson button: A tak w ogóle to nie przywitałem się z WAMI FORUMOWICZAMI ;] więc czynię to teraz: Witam wszystkich jestem nowy na forum, ale od dawna interesuję się F1 :)

Serdecznie Witamy w Naszych skromnych progach;) na taki awatarek spoglądam z nieukrywaną przyjemnością;P cytuj
DaniSav [komentarzy: 1575] / 2010-09-17 19:06:27
jenson button: A tak w ogóle to nie przywitałem się z WAMI FORUMOWICZAMI ;] więc czynię to teraz: Witam wszystkich jestem nowy na forum, ale od dawna interesuję się F1 :)
siemaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :) cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-09-17 18:51:48
Witaj @jenson button - będzie nas więcej. cytuj
7515jenson button [komentarzy: 2190] / 2010-09-17 18:06:06
A tak w ogóle to nie przywitałem się z WAMI FORUMOWICZAMI ;] więc czynię to teraz: Witam wszystkich jestem nowy na forum, ale od dawna interesuję się F1 :) cytuj
7515jenson button [komentarzy: 2190] / 2010-09-17 18:03:52
Śmieszą mnie już te zmiany w F1, moim zdaniem powinny zostać obecnie stosowane silniki, tylko niech pozwolą je dalej rozwijać ;] cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-09-17 17:08:01
A system wtryskowy, przy którym łatwiej stosować elektronikę sterującą, 3 bary doładowania, które wcale nie musi pochodzić z jednej turbiny. Dużo zależy od osiągniętej elastyczności i szybko osiąganego momentu obr, bez dziury i ze stabilnym wykresem przebiegu krzywej możliwie daleko sięgającej w zakres obrotów silnika. Zaletą jest też bądź co bądź mniejsza waga. To nie jest szczególne wyzwanie dla konstruktorów, barierą może być limit kosztów projektu. cytuj
7379dealer [komentarzy: 504] / 2010-09-17 16:40:13
coboss: silniki V4-sporo tego było w europejskich Fordach w końcu lat 60tych, do dzisiaj kilka motocykli z tego korzysta: Honda VFR750/800/1200, Yamaha V-max, Harley-Davidson V-rod a z bardziej znanych pojazdów chociażby Zaporożec i Tavria. :P cytuj
7255dworak [komentarzy: 2271] / 2010-09-17 15:59:32
Cyba ich pogrzało. Te silniki spowodują, że Formuła 1 stanie się znacznie wolniejsza. cytuj
479coboss [komentarzy: 452] / 2010-09-17 15:44:41
martini281: Silnik V4
heh to raczej do motocykla można by było wsadzić ;D

Nie ma takich rzeczy jak V4 i mam nadzieję, że nie będzie ;) cytuj
7309acmey1 [komentarzy: 1671] / 2010-09-17 09:50:56
"Nie są znane argumenty, pod których brzemieniem Ferrari ustąpiło" Nie chcę tworzyć 'teorii' spiskowych , ale pewnie zgodzili się na zasadzie "MY WAM - WY NAM" (czyt. minimalne konsekwencje T/O).Wracając do tematu.Reni , czy Mercowi takie rozwiązanie pasuje na pewno bardziej niż Ferr,ale oni nie będą mieli wyjścia.Renault(Merc też) zarobi,bo inne zespoły pewnie będą obawiały się korzystać z 'niepewnych' jednostek.Spece od marketingu już pewnie obmyślają strategie. cytuj
7379dealer [komentarzy: 504] / 2010-09-17 09:40:40
Porsche to głównie boksery. Wracając do tematu-blok to najmniejszy pikuś. Mogą wykminić coś w rodzaju silników znanych w MotoGP, zwanych big-bang. (w cywilnych motocyklach ma to najnowsza YZF-R1). Blok, jest jak w zwykłej rzędówce, natomiast wał korbowy ma przesunięte względem siebie wykorbienia (nie leżą w jednej płaszczyźnie) i zapłon nie jest co 180stopni. Efekt pracy i charakterystyka porównywalna z Vką, przy mniejszej szerokości. Nieco większa pulsacja (pozytyw) ale zwiększona wibracja. Bardziej skomplikowany wał korobowy, ale jedna wspólna głowica. Możliwości jest wiele, zobaczymy, co wymyślą.... cytuj
martini281 [komentarzy: 284] / 2010-09-17 09:32:03
Ciekawe dlaczego Ferrari się ugięło.... Swoją drogą zgadzam się z ich argumentami. Silnik V4 można by jakoś oprzeć na obecnym bloku V8. Dodatkowo sam silnik skróciłby się o te kilkanaście cm. 100 mln na opracowanie silnika - taaa jasne. W ciemno obstawiam, że się z kasą nie wyrobią. Ogólnie mówiąc: jest TURBO - jest OKejka ;P;P cytuj
7125szczawek [komentarzy: 131] / 2010-09-17 09:29:11
może to też być furtka dla innych producentów, VW wspominał że zainteresuję się F1 jak będą niższe koszty, Porshe produkuje chyba głównie rzędówki więc może i oni by się skusili na współprace z kimś, np cosworthem. cytuj
479coboss [komentarzy: 452] / 2010-09-17 09:26:57
No to będę się cieszył F1 do póki nią będzie... zeszmacili WRC i zeszmacą F1!!!!! FIA MUSI ODEJŚĆ!!!!!!!! cytuj
7379dealer [komentarzy: 504] / 2010-09-17 09:09:57
Ferrari się spina-bo ma olbrzymie doświadczenie w budowie silników V. Nie znam ani jednego ich modelu (drogowego) który miałby rzędową jednostkę napędową. Myślę,ze w przypadku aut bardziej popularnych (Renault, Mercedes) łatwiej będzie przekuć technologię F1 do cywilnych aut-nie widzę przeciwwskazań do A klasy, albo Megane z silnikami 1.6 turbo, z marketingowymi hasłami - silniki wywodzące sie z formuły 1..... :)
Jestem na tak, awaryjność jednostek napędowych się zwiększy, będzie ciekawiej..... cytuj
Strona jest zarządzana przez firmę
Scenic Group Sp. z o.o.
© 2017 F1zone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem: