Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Australii 2017-03-26
f1 - GP Australii
Pochmurno

18°C

26 km/h

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

Rozbieżności w związku z KERS

Udostępnij na Facebook
21.09.2010 13:20, autor: MOBEX, wyświetleń: 3759

Władze FOM i FOTA uzgodniły, że system odzyskiwania energii kinetycznej - KERS - wraca do Formuły Jeden po rocznej przerwie. O konsensus w bardziej szczegółowych kwestiach jest już jednak nieco trudniej...
Ustalono, że powracający do zastosowania w przyszłym sezonie KERS oparty ma być w zasadzie na technicznym fundamencie z roku 2009, choć odświeżony po roku ma być nieco lżejszy i bardziej dopracowany pod kątem niezawodności.

W czasie ustalania szczegółów w FOTA  odczuwalne były napięcia wokół tematu redukcji kosztów. Cosworth i Mercedes - Benz obrały inną drogę technologiczną, a to wiąże się ze znacznie wyższymi kosztami - szacuje się, że rzędu 5 mln euro. Obaj producenci dążą też do przeforsowania opcji powrotu KERS w 2013, aby system - swoją charakterystyką i kolejnymi wymogami - dostosować do silnikowej rewolucji [turbo].
 
Pozostali producenci, np. Ferrari,  zamykają koszt przyszłorocznego systemu KERS w milionie euro. W zakulisowej grze występują tarcia, ponieważ zespoły McLaren i Force India już w czasie GP Europy zadeklarowały się korzystać z systemu Mercedesa, jednak koszt 5 mln euro - o ile dla producenta uzasadniony użytą technologią - wydaje się być wygórowany dla odbiorców.

Producenci szacują, że koszty planowanych prac badawczych i konstrukcyjno - wdrożeniowych dotyczących zmian regulaminowych silnika turbo i KERS przekroczy wartość 100 mln euro. 

źródło: własne, tomorrownewsf1.com


Wasze komentarze (4) Dodaj komentarz
7255dworak [komentarzy: 2271] / 2010-09-21 17:58:16
NumberOne: Oby KERS w sezonie '11 był bardziej dopracowany niż w '09 i żeby nie był tak wielkim rozczarowaniem jak poprzednio :)
W 2009 nie był niedopracowany, tylko przy niższej minimalnej wadze zespoły miały problem z balansowaniem bolidów po jego zamontowaniu. Teraz bolidy będą cięższe, a KERS lżejszy i główny problem zniknie. cytuj
Fatality [komentarzy: 26] / 2010-09-21 15:26:06
remie: Parodią pomału staje się to że mamy 6 miesięcy do rozpoczęcia sezonu 2011 a nadal do końca nie wiadomo jakie będą regulacje techniczne względem K.E.R.S , ruchomego tylnego skrzydła i innych zespoły nie znają opon nowego dostawcy mam wrażenie że to będzie bardzo dziwny sezon.
Czyli będzie się sporo działo i to jest to na co czekają kibice. cytuj
6167remie [komentarzy: 74] / 2010-09-21 14:55:28
Parodią pomału staje się to że mamy 6 miesięcy do rozpoczęcia sezonu 2011 a nadal do końca nie wiadomo jakie będą regulacje techniczne względem K.E.R.S , ruchomego tylnego skrzydła i innych zespoły nie znają opon nowego dostawcy mam wrażenie że to będzie bardzo dziwny sezon. cytuj
7376NumberOne [komentarzy: 338] / 2010-09-21 13:40:45
Oby KERS w sezonie '11 był bardziej dopracowany niż w '09 i żeby nie był tak wielkim rozczarowaniem jak poprzednio :) cytuj
Strona jest zarządzana przez firmę
Scenic Group Sp. z o.o.
© 2017 F1zone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem: