Wiadomości F1zone.pl

GP Monako 2012-05-27
Formuła 1 - GP Monako
Przeważnie słonecznie

18°C

6 km/h

Ranking_up Ranking_down

Podobne:

Typuj

     
Baner_f1shop

Renault, Petrov i rosyjskie ruble


13.10.2010 11:15, autor: Dawid Prokopowicz, wyświetleń: 1723


"Mam wrażenie, że w danych okolicznościach rezygnacja z Petrova byłaby krokiem samobójczym" - ocenia sytuację Vitalija Petrova w Renault F1 Team Joe Saward.


Na blogu Joe Sawarda ukazały się - zdecydowanie warte 'przekazania dalej' - słowa traktujące o wschodnim kierunku, w którym podąża Renault F1 Team:

"[...] Zbieranie pieniędzy w F1 nie należy obecnie do łatwych i Renault natrafia w tej kwestii na te same problemy co pozostali. W kwietniu zatrudnili Jeana-Marc Bories, pełniącego wówczas funkcję szefa firmy produkującej zegarki - Breguet-  a także piastującego tekę starszego wicedyrektora Swatch Group w Stanach Zjednoczonych. Jest on szefem działu marketingowego zespołu a także głową ds. sprzedaży. W ostatnich miesiącach natrudził się, zbierając pieniądze. Długoterminowym celem jest rzecz jasna znalezienie solidnego partnera na przyszłość, ale nim to nastąpi, zespół trudzi się z płaceniem za rachunki.
Mam wrażenie, że w danych okolicznościach rezygnacja z Petrova byłaby krokiem samobójczym. Jego narodowość otwiera drogę do sponsorskich grubych ryb z Rosji. W tej chwili w Rosji pojawia się olbrzymia szansa dla zespołu, w związku z informacjami o fuzji VimpelCom i Weather Investments, które stworzą piątą w świecie siłę telefonii mobilnej. Połączenie zapewni grupie 174 miliony abonentów w 20 krajach w Europie, Azji, Afryce i Ameryce Północnej z przychodem operacyjnym na poziomie 21.5 miliarda dolarów. Główna marka VimpelCom nazywa się Beeline i ma żółto-czarne logo. Jeśli Lopez i Bories nie ubijają właśnie najkrótszej drogi [ang. beeline] do Beeline, nie powinni zajmować stanowisk, które zajmują. Mają pierwszego Rosjanina w F1, całkiem konkurencyjny bolid i w pełni funkcjonalną i rentowną fabrykę. To olbrzymia szansa dla wszystkich.
W biegu tygodnia pojawiły się głosy, że Bernie Ecclestone uzgodnił również warunki kontraktu na organizację rosyjskiego GP w Soczi. Umowa nie została jeszcze podpisana, ale jak tylko Rosjanie chwycą za pióro, Ecclestone ją podpisze."
źródło: Joe Saward's Grand Prix Blog


22 głosów, średnia: 5.09/10
Jeszcze nie zagłosowałeś.
Nakarm glodne dziecko - wejdź na strone www.Pajacyk.pl

Wasze komentarze (20)

Dodaj komentarz
zbylo [komentarzy: 332] / 2010-10-14 09:08:07
dealer: nie zgodzę się,że Pietrov nie pokazał nic. Pokazał,że ma rewelacyjny start. Chyba nie było w tym roku w stawce kierowcy, który zyskał w sumie tyle pozycji na startach. Fakt,że w wyścigu radził sobie potem słabo.....zobaczymy, jaki będzie bolid na 2011r - i jak długo Kubica będzie się dla nich ścigał... :P
Nie to, ze mam cos do Pietrowa, ale te rewelacyjne starty moga swiadczyc na niekorzysc Witka. Zalozmy, ze "bazowy" potencjal bolidu jest blizej tego co osiaga Robert niz Witalij. Jesli tak, to Pietrow jezdzi slabo w kwalifikacjach. Jesli tak, to wtedy latwo mu wyprzedzac slabsze bolidy na starcie. Zauwaz, ze przewaznie po takim rakietowym starcie przebija sie do okolo 10 miejsca, a potem juz koniec. To tylko takie moje gdybanie, moze faktycznie Witek musi miec pierwszy sezon spisany na straty i dopiero w drugim Rakieta z Wyborga odpala? cytuj
7379dealer [komentarzy: 479] / 2010-10-14 07:21:11
nie zgodzę się,że Pietrov nie pokazał nic. Pokazał,że ma rewelacyjny start. Chyba nie było w tym roku w stawce kierowcy, który zyskał w sumie tyle pozycji na startach. Fakt,że w wyścigu radził sobie potem słabo.....zobaczymy, jaki będzie bolid na 2011r - i jak długo Kubica będzie się dla nich ścigał... :P cytuj
zbylo [komentarzy: 332] / 2010-10-13 22:55:30
leni93: [...] bez kierowców i odpowiednich inżynierów to sb mogą pojeździć w ogonie stawki, chciałbym ci przypomnieć że Honda w 2008 roku miała najwyższy budżet ze wszystkich zespołów
No wlasnie zle zrozumiales moja wypowiedz. Ja nie napisalem, ze kasa gwarantje wygrana. Napisalem, ze bez kasy nie masz na co liczyc. Pokaz mi kogos z wielkich, kto ma maly budzet. To jest tak: Musisz miec duzo kasy, aby zatrudnic dobrych ludzi i dobrych kierowcow i miec kapuste na potezne wydatki na rozwoj. Jesli przy pomocy tej kasy dobrze wszystko poukladasz i bedziesz mial troche szczescia, to wygrasz. Bez kasy pewnych rzeczy nie przeskoczysz i juz. cytuj
7615Scuzi [komentarzy: 129] / 2010-10-13 22:49:06
superduet KK: Kubica, Kobayashi - niestety mało realny ;/ cytuj
7125szczawek [komentarzy: 131] / 2010-10-13 22:35:15
leni93: [...] bez kierowców i odpowiednich inżynierów to sb mogą pojeździć w ogonie stawki, chciałbym ci przypomnieć że Honda w 2008 roku miała najwyższy budżet ze wszystkich zespołów
czasem po prostu wszystko procentuje z opóźnieniem patrząc na to co honda przygotowała na 2009. A sądząc po TF110 to też mógł nieźle namieszać w stawce, a Toyota grosza nie szczędziła na f1. cytuj
7459RG 570 [komentarzy: 46] / 2010-10-13 21:38:33
Ja bym się cieszył jakby rakieta z wyborga została w renault
Gdyby nie on myśle że dziś byli by pewnie w 2 dziesiątce a może nawet nie mieli pieniedzy na starty
Jak dla mnie to najlepszy 2 kierowca dla renault cytuj
7218naughtygirl [komentarzy: 1444] / 2010-10-13 17:52:07
Miałam nie pisać na temat Vitalija i Jego przyszłości w F1 lecz trudno się powstrzymać.Nie zapominajmy,ze Szanowny Pan Lopez to przede wszystkim człowiek,który robi interesy nie jest kimś takim jak Peter Sauber czy też Sir Frank Williams-Oni kochają to co robią i to jest sens Ich życia.Troszke odbiegłam od tematu-sorki:)Rakieta pozostanie w Renault-choćby ze względu na pieniądze chęć zdobycia nowych sponsorów etc.a Vitalij nie pokazal niczego poza tym,ze popełnia błędy i przy okazji niszczy wyścig komuś innemu-ot cała prawda.@dworak-witamy z powrotem-przemyślałeś swoją decyzję-pozdro:) cytuj
6205leni93 [komentarzy: 316] / 2010-10-13 16:22:25
zbylo: [...] Na kasie MUSI im zalezec. Nie da sie zrobic dobrego bolidu bez kasy. F1 to droga zabawka... Kasa oczywiscie nie gwarantuje sukcesu, ale jedna zasada na pewno sie sprawdza: nie ma kasy - nie ma sukcesow. Lajf is brutal end ful of zasadzkas...

bez kierowców i odpowiednich inżynierów to sb mogą pojeździć w ogonie stawki, chciałbym ci przypomnieć że Honda w 2008 roku miała najwyższy budżet ze wszystkich zespołów cytuj
4942krzysiu701 [komentarzy: 171] / 2010-10-13 16:01:47
ja to nie mogę z tych ludzi na wp co piszą w komentarzach o odwróconej fladze :) :DD Kiedyś to był mój ulubiony portal informacyjny , ale jak znalazłem f1zone WOW!!! pzdr:) cytuj
4942krzysiu701 [komentarzy: 171] / 2010-10-13 15:53:45
acmey1: Odnośnie Renault i tzw.'KIERUNKU WSCHODNIEGO' to pojawiły się spekulacje jakoby Petrova miał zastąpić inny Rosjanin Michaił Aloszyn (mistrz World Series by Renault i Włoskiej Formuła Renault)
Ayrton Senna da Silva: [...] i widać kto wp.pl czyta:P
acmey1: [...] HAHA! :) Akurat z innego źródła,ale widać kto wp.pl czyta:P
to podaj acmey1 link :) cytuj
479coboss [komentarzy: 436] / 2010-10-13 15:50:46
No i to by było na tyle :)
Ogólnie rzecz biorąc Rosjanin nie jest na tyle złym kierowcą, że tylko Ruble przemawiają za jego istnieniem w F1. Wiadomo, że Raikonen byłby lepszym kąskiem a finansowo to nie taka przepaść bo sponsorzy stojący za Kimim zarabiają też dużo i to w Ojro a nie w Rublach :) cytuj
7309acmey1 [komentarzy: 1671] / 2010-10-13 15:03:01
@DWORAK Mi też to się nie podoba,ale wybrali taki właśnie kierunek (z sobie wiadomych powodów) i tego się nie zmieni.Osobiście nie wierzę aby w najbliższych latach mieli zrezygnować z usług Roberta na rzecz jakiegoś 'chodzącego portfela'. cytuj
7255dworak [komentarzy: 2123] / 2010-10-13 14:51:54
Czytając tego newsa postanowiłem przerwać moje milczenie. Jeżeli to co jest tutaj napisane jest prawdą, to wolałbym jednak, żeby R.K. jeździł w Ferrari. Nie podoba mi się to, że z tego zespołu robi się takie HRT. Mało tego, nie podoba mi się również, że pan Lopez, (który zrobił co prawda dużo dobrego) wykorzystuje ten zespół do własnych interesów. Wola walki o najwyższe cele nie powinna być tylko w kierowcach i pracownikach zespołu, ale także w jego właścicielach. Jeśli chodzi o fotel drugiego kierowcy, to Renault podąża w złym kierunku. Przecież nie tylko w Rosji i na bliskim wschodzie są bogaci ludzie, co pokazał pan Sauber. Może powinni zacząć rozmawiać z polskimi, japońskimi, czy amerykańskimi firmami... cytuj
zbylo [komentarzy: 332] / 2010-10-13 13:21:34
yarus: niech wezma cholera jakiegos araba jak im zalezy na kasie....
Na kasie MUSI im zalezec. Nie da sie zrobic dobrego bolidu bez kasy. F1 to droga zabawka... Kasa oczywiscie nie gwarantuje sukcesu, ale jedna zasada na pewno sie sprawdza: nie ma kasy - nie ma sukcesow. Lajf is brutal end ful of zasadzkas... cytuj
zbylo [komentarzy: 332] / 2010-10-13 13:18:51
ROBOKUB: Jeżeli obiorą kierunek pro-rosyjski biorąc pod uwagę sponsora tytularnego z Rosji to najpóźniej w 2012 zobaczymy dwóch rosyjskich kierowców w żółtoczarnych bolidach
A co to za roznica, ze sponsor z Rosji. Nie sadze, aby poswiecili takiego kierowce jak RK, po to aby miec dwoch kierowcow, ktorzy nie gwarantuja niczego spektakularnego, ale sa Rosjanami.

yarus: niech wezma cholera jakiegos araba jak im zalezy na kasie....
To zabrzmialo jakby pod drzwiami Lopaeza Arabowie z kasa stali w kolejce i czekali, az on laskawie ktoregos wybierze :)
cytuj
5580yarus [komentarzy: 156] / 2010-10-13 13:03:47
niech wezma cholera jakiegos araba jak im zalezy na kasie.... cytuj
5996ROBOKUB [komentarzy: 685] / 2010-10-13 12:51:48
Jeżeli obiorą kierunek pro-rosyjski biorąc pod uwagę sponsora tytularnego z Rosji to najpóźniej w 2012 zobaczymy dwóch rosyjskich kierowców w żółtoczarnych bolidach cytuj
7309acmey1 [komentarzy: 1671] / 2010-10-13 12:41:43
Ayrton Senna da Silva: [...] i widać kto wp.pl czyta:P
HAHA! :) Akurat z innego źródła,ale widać kto wp.pl czyta:P cytuj
730Ayrton Senna da Silva [komentarzy: 1448] / 2010-10-13 12:24:36
acmey1: Odnośnie Renault i tzw.'KIERUNKU WSCHODNIEGO' to pojawiły się spekulacje jakoby Petrova miał zastąpić inny Rosjanin Michaił Aloszyn (mistrz World Series by Renault i Włoskiej Formuła Renault)
i widać kto wp.pl czyta:P cytuj
7309acmey1 [komentarzy: 1671] / 2010-10-13 11:33:28
Odnośnie Renault i tzw.'KIERUNKU WSCHODNIEGO' to pojawiły się spekulacje jakoby Petrova miał zastąpić inny Rosjanin Michaił Aloszyn (mistrz World Series by Renault i Włoskiej Formuła Renault) cytuj
© 2012 F1zone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem: