Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Rosji 2017-04-30
f1 - GP Rosji
Wszystkie A B D G H K L M N O P S T Z

Aerodynamika
Aerodynamika - dziedzina wiedzy mająca potężny wpływ na rozwój Formuły 1. Studium aerodynamiczne w F1 odnosi się do znajomości specyfiki przepływu strumienia powietrza wokół (oraz "w") bolidu oraz do sposobów wykorzystania powietrza do zwiększenia jego osiągów.

Boksy
Wydzielona część toru (najczęściej wzdłuż prostej startowej) z garażami poszczególnych zespołów oraz pasem serwisowym, na którym dokonuje się obsługi bolidów w czasie wyścigu (tankowania, zmiana opon, wymiana uszkodzonych części, drobne zmiany w ustawieniach). Na całej długości pasa serwisowego obowiązuje ograniczenie prędkości - według przepisów na sezon 2009 do 80 km/h. Złamanie przepisu w czasie wyścigu karane jest obowiązkowym drive-through.

Blistering
Łuszczenie (Blistering) -  efekt przegrzania opony. Nadmiar ciepła może powodować zmiękczanie zewnętrznej części opony i jej częściową defragmentację (łuszczenie). Przyczynami łuszczenia opon może być dobór niewłaściwej mieszanki gumy, zbyt duże ciśnienie w oponach bądź zła konfiguracja zawieszenia bolidu.

Deflektor
Element aerodynamiczny samochodu, umieszczony za przednią osią, przed wlotami powietrza do chłodnic. Jego zadaniem jest odpowiednie kształtowanie strug powietrza opływających samochód.

Docisk aerodynamiczny
Zjawisko generowane przez elementy aerodynamiczne samochodu, jak skrzydła czy dyfuzor. Dzięki dociskowi aerodynamicznemu zwiększa się przyczepność samochodu na prostych i w zakrętach, ale rośnie opór aerodynamiczny, co w efekcie zmniejsza prędkość maksymalną.

Prev 1 - 2 - 3 - 4 - 5 Next
Strona jest zarządzana przez firmę
Scenic Group Sp. z o.o.
© 2017 F1zone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem: