Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Austrii 2017-07-09
f1 - GP Austrii
Wszystkie A B D G H K L M N O P S T Z

Kara drive-through
Najłagodniejszy wymiar kary w arsenale sędziów. Ukarany kierowca musi przejechać przez boksy z zachowaniem ograniczenia prędkości. Od momentu ogłoszenia decyzji o karze ma na to trzy okrążenia, pod groźbą wykluczenia z wyścigu. Jeśli kara zostaje nałożona podczas pięciu ostatnich okrążeń wyścigu, kierowca nie odbywa jej na torze. W takim przypadku do jego łącznego czasu na mecie doliczone zostaje 25 sekund. Karę można nałożyć za takie przewinienia, jak: falstart, przekroczenie prędkości w boksie, nieregulaminowe blokowanie innych kierowców.

Kara stop&go
Ukarany kierowca musi przejechać przez boksy z zachowaniem ograniczenia prędkości, po drodze zatrzymując się na co najmniej 10 sekund na swoim stanowisku serwisowym. Od momentu ogłoszenia decyzji o karze ma na to trzy okrążenia, pod groźbą wykluczenia z wyścigu. Jeśli kara zostaje nałożona podczas pięciu ostatnich okrążeń wyścigu, kierowca nie odbywa jej na torze. W takim przypadku do jego łącznego czasu na mecie doliczone zostaje 25 sekund. Karę można nałożyć za takie przewinienia, jak: falstart, przekroczenie prędkości w boksie, nieregulaminowe blokowanie innych kierowców.

Koce grzewcze
Jedyny dozwolony regulaminem środek pozwalający na podwyższenie temperatury opon przed wyjazdem na tor. Zapinane na rzepy koce zasilane są elektrycznie.

Kontrola trakcji
System zapobiegający poślizgowi kół przy przyspieszaniu i w zakrętach, ułatwiający przenoszenie ogromnej mocy samochodu F1 na asfalt. Jest to jeden z niewielu elektronicznych układów wspomagających pracę kierowcy (układy zapobiegające blokowaniu kół przy hamowaniu - ABS - oraz systemy automatycznej kontroli startu są zakazane).

KERS
Kinetic Energy Recovery System - System odzyskiwania Energii Kinetycznej. Nowinka technologiczna w Formule 1, którą w 2009 roku zespoły "mogą", zaś w 2010 muszą na stałe wprowadzić do wyposażenia bolidów. Ideą KERS jest wykorzystanie zgromadzonej na dohamowaniach energii, którą - wykorzystując rozwiązania hybrydowe - bolidy gromadzą i kumulują w bateriach (akumulatorach) KERSu. Wyjątkiem jest zespół Williamsa, który zamiast baterii zdecydował się wykorzystać koło zamachowe. Proces "uwolnienia" energii kinetycznej rozpoczyna się po wciśnięciu przycisku "boost", jaki znajduje się na panelu kierownicy. Na czas ok 6,5 sekundy, kierowcy mogą zadowolić się ok. 70 KM, które mogą spożytkować na długich prostych bądź we wspomożeniu manewru wyprzedzania. Waga KERS waha się od przeważnie od 25 do 35 kilogramów.

Nie wszystkie zespoły Formuły 1 zdecydowały się rozpocząć sezon 2009 z KERS. Wykorzystanie systemu potwierdziły już ekipy Ferrari, McLarena, BMW Sauber (w bolidzie Nicka Heidfelda) i Renault.

Strona jest zarządzana przez firmę
Scenic Group Sp. z o.o.
© 2017 F1zone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem: