Zespoły Lotus Renault GP

Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

Lotus Renault GP ostatnio:

Kierowcy / Zespoły 2017

Lotus Renault GP

Lotus Renault GPSzef zespołu: Eric Boullier
Samochód: Renault R31
Silnik: Renault RS27
Opony: Pirelli
Debiut: GP Wielkiej Brytanii 1977
Starty: 282
Wygrane: 35
Punkty: 1245

Francusko-brytyjska ekipa w latach 2005-06 zdobyła wszystko, co było do zdobycia. Sezon 2007 przyniósł trzecie miejsce, ale duża w tym zasługa wykluczonego McLarena. Rok 2008 to dla Renault przede wszystkim "powrót króla" Alonso. Po słabym i pechowym początku, Hiszpan stabilizuje formę, aby w końcówce sezonu odnieść dwa, kolejne zwycięstwa (Singapur, Japonia). Sezon 2009 zapowiada się jako pasjonująca walka Fernando o odzyskanie korony. Asystentem Alonso pozostanie Nelson Piquet jr.

Sezon 2009 to istna droga przez mękę ekipy z Enstone. Niekonkurencyjny R29 i nie wspierający punktowo swego kompana Nelson Piquet junior to ledwie element mrocznej układanki Renault. Gdyby nie jedno wydarzenie, rok AD 2009 odszedłby w zapomnienie po prostu jako stracony. W zapomnienie jednak nie odejdzie, ba! będzie stanowił jeden z najbardziej jaskrawych momentów w karierze Flavio Briatore, Nelsona Piquet jr i Pata Symondsa. Bo w efekcie tzw. afery singapurskiej zatrzęsły się posady Enstone, skłonne nawet - jak sugerowały swego czasu media - pożegnać się z F1 wraz z zamykającym jej drzwi Renault. Trzy czarne owce zagubione na zakręcie numer 14 ulicznego Grand Prix Singapuru 2008 patrzą na Jedynkę zza jej murów. Patrzą i co wiedzą? Roberta Kubicę, który jako nowy lider Renault F1 Team ma poprowadzić zespoły przez ścieżkę katharsis. Jego partnerem jest - wnoszący kilkanaście milionów euro - Rosjanin z Wyborga, Vitalij Petrov.

Sezon rozpoczął się świetnie. Drugie miejsce Kubicy w Australii i odpieranie zawziętych ataków Hamiltona, rozbudziło na nowo miłość niedzielnych fanów, do oglądania wyścigów. Prawdziwym klasykiem, stało się w Internecie okrążenie z Kubicą po torze w Monte Carlo. Polak zajął tam 3 miejsce, ustępując tylko niedoścignionym bolidom Webbera i Vettela. Tymczasem Vitaly Petrov… miał dużo do nadrobienia. Punktem przełomowym okazało się być dla niego GP Węgier. Później jednak, próżno było szukać jego sukcesów, a nasz Robert po raz kolejny stanął na podium. Gdyby nie feralny pit stop, to Polak mógłby obronić swe drugie miejsce. W Japonii to z kolei zespół nie popisał się swoją zaradnością, puszczając Kubicę na tor z niedokręconym kołem. Pech chciał, że w tym czasie jechał na drugim miejscu.

Po zakończeniu sezonu, coraz częściej mówiło się o zapędach Grupy Lotus, która chciała być sponsorem teamu z Enstone.

Kontrakt podpisano, ale wniknęło z niego tyle nieporozumień, że trudno dziś powiedzieć kto tak właściwie ma prawa do legendarnej nazwy. Gdy wydawało się, że Robert jest bliski walki na czubie stawki, tragiczna niedziela Ronde di Andora, mocno skomplikowała sprawy. Czy Nick Heidfeld będzie w stanie dorównać klasie Polaka? Dla Enston jest to najważniejszy test.


Powrot
Strona jest zarządzana przez firmę
Scenic Group Sp. z o.o.
© 2017 F1zone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem: