Kierowcy F1

Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

Jarno Trulli ostatnio:

Kierowcy / Zespoły 2017

Jarno Trulli

Jarno TrulliUrodzony: 30.07.1974 (Pescara)
Zamiezkały: Monako
Debiut: GP Australii 1997

Włoch ma na swoim koncie jedno zwycięstwo w wyścigu F1, z czasów ścigania się w barwach Renault - Trulli zwyciężył w GP Monako w 2004 roku. Od tego czasu jego wyniki nie są już tak dobre - Toyota, z którą związał się Trulli nie dysponuje potencjałem na miarę jego oczekiwań. Niemniej jednak, sezon 2008 może on uznać za udany: korzystający z doświadczenia Włocha Glock dzielnie wspierał kolegę pomagając mu nawet stanąć na podium. Jarno, być może obok Nicka Heidfelda, jest najbardziej niezawodnym kieorwcą F1. Przerwane wyścigi: Melbourne - przegrzanie kokpitu; Singapur - awaria hydrauliki, Szanghaj - 'przeszkoda' w osobie Bourdaisa. Przedsezonowe testy na torze Sakhir w Bahrajnie potwierdziły, że aspiracje Toyoty sięgają dalej niż kiedykolwiek. Japoński team ma zresztą przysłowiowy nóż na gardle - albo wyniki będą albo nie będzie Toyoty. 

I wyników nie było. A szkoda, bo było blisko. Znów Shakir, piasek i dwie Toyoty na starcie. Na pierwszym polu TF1.09 Jarno. Pierwszy pit stop. Ryzyko. Źle dobrane ogumienie. Klęska, a w radiu komunikat „Jarno ciśnij, wciąż walczymy o trzecie miejsce” . I wywalczyli trzecie miejsce. Ale prawda była taka, że ten wynik nie satysfakcjonował Toyoty. Trulli mógł czuć się niespełnionym kierowcą. Mieli dobre warunki, świetne zaplecze technologiczne i pieniądze na rozwój bolidu. To nie wystarczyło. Na nic szły wysiłki Włocha, praca podczas treningów, a nawet idealny występ podczas GP Japonii, gdzie przed japońskimi kibicami, Trulli zajął 2 miejsce. Toyota ogłosiła odejście.

Zaczęły się poszukiwania nowego miejsca pracy. Był epizod z testami w NASCAR, ale ostatecznie Jarno wybrał starty w Lotusie, u boku Heikkiego Kovalainena. Jednak tym razem oczekiwania nie były już wygórowane, wprost przeciwnie, były szczere do bólu: „Nie możemy spodziewać się, że jesteśmy w stanie dołączyć do starej paczki i od razu być na szczycie, to jest nierealne. Bycie tutaj i przygotowanie auta do pierwszego testu jest dużym osiągnięciem. Będziemy w Bahrajnie i postaramy się ukończyć wyścig dwoma bolidami. Chcemy zacząć przyzwoicie, a później rosnąć w siłę. Byłoby świetnie, gdybyśmy na koniec sezonu walczyli w środku stawki”.

Jak wiemy nie powalczyli, ale okazali się najlepsi z teamów, które otrzymały bilet powitalny w 2009 roku. Stało się to również dzięki ogromnemu bagażowi doświadczenia ciągniętym za plecami znanego winiarza. Aż ciśnie się na usta stwierdzenie że jak wino, im starsze, tym lepsze, tak Jarno będzie chciał nas jeszcze czymś w przyszłości zaskoczyć. Przy pomocy tegorocznego T128, może pokusi się o powiększenie swego dorobku punktowego.

Kraj Włochy
Urodzony 13 lipca 1974 r.
Starty 237
Wygrane 1
Pole position 4
Punkty 246,5



Kariera F1
1997 Minardi Hart/Prost Honda 15. (3 pkt.)
1998 Prost Peugeot 15. (1 pkt.)
1999 Prost Peugeot 11. (7 pkt.)
2000 Jordan Honda 10. (6 pkt.)
2001 Jordan Honda 9. (12 pkt.)
2002 Renault 8. (9 pkt.)
2003 Williams BMW 8. (33 pkt.)
2004 Renault/Toyota 6. (46 pkt.)
2005 Toyota 6. (43 pkt.)
2006 Toyota 12. (15 pkt.)
2007 Toyota 13. (8 pkt.)
2008 Toyota 9. (31 pkt.)
2009 Toyota 8. (32,5 pkt.)
2010 Lotus Racing 21 (0 pkt.)
2011 Team Lotus ?

Powrot
Strona jest zarządzana przez firmę
Scenic Group Sp. z o.o.
© 2017 F1zone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem: