Kierowcy F1

Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

Kamui Kobayashi ostatnio:

Kierowcy / Zespoły 2017

Kamui Kobayashi

Kamui KobayashiUrodzony: 13.09.1986 (Hyogo)
Debiut: GP Brazylii 2009

Gdyby nie jego świetny debiut, dużo ludzi postrzegałoby go jako kolejnego japońskiego kierowcę, który będzie testował wytrzymałość bariery z opon (jak Ukyo Katayama) czy  tylnych skrzydeł (jak Kazuki [Mr. Boom Boom] Nakajima). O Kamuim można mówić co się chce, ale to co pokazał niekoniecznie konkurencyjnym  TF09, wprawiło w osłupienie komentatorów i kierowców.

Swoją karierę rozpoczął jako kierowca kartingowy, jednak jego talent nie umknął uwadze Toyoty, która wcieliła 14-latka do swojego programu rozwojowego dla młodych kierowców. W 2004 wystartował we włoskiej Formule Renault. Tam zdobył upragniony tytuł mistrzowski już w rok po swoim debiucie.  Wygrał także wygrał bardziej prestiżową Formułę Renault Eurocup. Dalej był epizod we Formule 3, gdzie na koniec sezonu uplasował się na 4 pozycji.

Jednak klasa Japończyka zdobyła pogłos, gdy ten związał się z teamem DAMS na starty w Azjatyckiej GP2 [na przełomie roku 2008 i 2009]. Dobry start w pierwszym wyścigu zapewnił mu drugie miejsce na torze Shangai IC, sprintu nie ukończył. Natomiast kolejny weekend wyścigowy na torze w Dubaju zostały całkowicie zdominowane przez kierowcę DAMS. Pole Position, Fastest Lap i w końcu zwycięstwo. Wszyscy byli ciekawi, jak potoczą się jego losy w sobotę, ale zalewający padok monsun uniemożliwił Japończykowi zgotowanie "Kamui Show". Był to zarazem moment przełomowy w karierze Kobasyashiego, który od tej pory pewnie kroczył przez sezon, stając się mistrzem GP2 Asia Series.

Już w 2008 był testerem Toyoty. Jego debiut za sterami TF09 odbył się na mokrym torze Suzuka. Bez fajerwerków. W sobotę za kółko wrócił Timo Glock. Który nacieszył się tylko godziną jazdy, gdyż uległ wypadkowi podczas czerwonych kwalifikacji. Był to kolejny punkt zwrotny w karierze Kobayashiego. Jego waleczna i nieustępliwa postawa wprawiły w osłupienie wszystkich, a szczególnie obecnego mistrza świata Jensona Buttona, który miał z Samurajem niełatwą przeprawę. Co więcej, Kamui doskonale wiedział,że jego bolid wyraźnie odstaje od reszty stawki. Mimo to nie poddał się, a widzowie na Interlagos i przed TV mieli okazję zobaczyć walkę jaka tego roku niezbyt często gościła w F1. W Grand Prix Abu Zabi znów pojechał świetny wyścig zdobywając ostatnie punkty dla odchodzącej Toyoty.

Jego talent nie został niezauważony. Powracający Sauber, zatrudnił go jako etatowego kierowcę. Wtedy dopiero, zaczęła się jazda na wysokich obrotach. Jego występy podczas GP Europy czy Japonii, nie pozostały bez echa. Na forach internetowych wrzało. Nie kończyły się pochwały za odważną jazdę i determinację, która rosła z okrążenia na okrążenie. Wszystko wskazuje na to, że w nadchodzącym sezonie, jego talent rozbłyśnie pełnią blasku. Pod warunkiem, że z C30 wyciśnie maksimum. Ale przecież wszyscy wiemy, że On to potrafi.


Kraj Japonia
Urodzony 13.09.1986 r
Starty 26
Wygrane 0
Pole Position 0
Punkty 44

Kariera w F1
2009 Toyota 18 (3pkt.)
2010 Sauber 12 (32 pkt.)
2011 Sauber 11 (9 pkt.)

Powrot
Strona jest zarządzana przez firmę
Scenic Group Sp. z o.o.
© 2017 F1zone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem: