Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Australii 2017-03-26
f1 - GP Australii
Pochmurno

18°C

26 km/h

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

Renault F1 na Spa potwierdza kanał-F i bojowy nastrój

Udostępnij na Facebook
21.08.2010 08:16, autor: MOBEX, wyświetleń: 3434

Enstone oficjalnie potwierdza - w Spa-Francorchamps R30 obu kierowców wyposażone będą w system wygaszania tylnego skrzydła, zwany powszechnie kanałem-F.
Tuż przed GP Węgier i przerwą wakacyjną sternik Renault, Eric Boullier, ogłosił, że kanał-F R30 zostanie dopracowany przed kolejną rundą w Spa-Francorchamps. Prace trwały długo - siejąc czasem zwątpienie wynikające z niezrozumienia strategii rozwoju bolidu - ale w pierwszej kolejności w Enstone skupiano się nad optymalizacją działania dmuchanego dyfuzora, równolegle usprawniając system wygaszania tylnego skrzydła.

Teraz zespół Roberta Kubicy jest najzupełniej przekonany o wydajności mającego zadebiutować w Belgii kanału-F. Symulacje w centrum CFD potwierdziły, że system wygaszania docisku zapewni znaczącą przewagę już w pierwszym użyciu. Specjaliści Renault F1szacują, że kanał będzie szczególnie przydatny w pierwszym i trzecim sektorze toru, pozwalając na znaczne zwiększenie prędkości. Ważne, że działanie nie spowoduje utraty wartości ustawień przedniego i tylnego skrzydła, co pozwoli na zachowanie właściwego balansu R30.

System wprowadzony na Spa pozwoli mocniej zaakcentować koniec sezonu w wykonaniu Diamentu. Wszak jeśli dla Ferrari nie jest zbyt późno włączyć się w rywalizację o tytuł mistrzowski, nie ma przeciwwskazań, aby Renault nie włączyło się w rywalizację o zbliżenie się do czołówki, pozostawiając za sobą Mercedesa, a tym samym zbliżając się do McLarena.
Robert Kubica czeka na kanał-F, mając nadzieję na nawiązanie walki z ekipami z czoła stawki:
"Jeśli kanał-F działa prawidłowo, na długich prostych daje dużą przewagę."
[R. Kubica]


Wasze komentarze (20) Dodaj komentarz
zbylo [komentarzy: 333] / 2010-08-23 16:10:43
JUR: Sorry, cos nie mogę cytować poprzednika od jakiegoś czasu. Podobnie to widzę @zbylo. A tak w szerszej retrospekcji interesujący jest dla mnie jeszcze McLaren, miał kłopoty ostatnio, ale Ron dość enigmatycznie stwierdził, że też potrafią być kreatywni i nie będą się ograniczać do prac nad gazowym dyfuzorem. Z czym wyjdą i co im to da?
Najpewniej cos z dociskaniem przedniego skrzydla do podloza. cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-08-23 15:40:18
Sorry, cos nie mogę cytować poprzednika od jakiegoś czasu. Podobnie to widzę @zbylo. A tak w szerszej retrospekcji interesujący jest dla mnie jeszcze McLaren, miał kłopoty ostatnio, ale Ron dość enigmatycznie stwierdził, że też potrafią być kreatywni i nie będą się ograniczać do prac nad gazowym dyfuzorem. Z czym wyjdą i co im to da? cytuj
zbylo [komentarzy: 333] / 2010-08-23 14:17:21
JUR: Zobaczymy na ile kanał pozwoli R30 być szybszym na prostej w stosunku do poprzednich osiągów, jak poprawi docisk na zakrętach i jak się to przełoży na pozycję.
Moim zdaniem Renault bedzie wykorzystywal kanal w zasadzie tylko do zwiekszenia docisku w zakretach. Topowe predkosci mieli niemal zawsze b. dobre. Oczywiscie odbywalo sie to kosztem docisku w zakretach. Teraz beda mogli "dokrecic srube" w celu przyspiesznia w zakretach, a na prostych zrekompensuja sobie to kanalem
cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-08-23 00:17:20
Mercedes dąży jedynie do wdrożenia niższej podłogi, siedem GP przed końcem sezonu, to już koniec tegorocznych upgrade. Nie jest wykluczone, że i podłogi by nie było, gdyby (być może) nie była elementem do wykorzystania w W02. Vitek ... może rzeczywiście ma już za sobą większość debiutanckich przypadłości wieku dziecięcego, lub jest bliżej do ich końca. Zbierał rozmaite oceny i od stonowanych po skrajnie negatywne. Ale trochę zapomniano, że jego droga do maszyn jednomiejscowych nie przypomina drogi większości debiutujących przed nim lub z nim, przez karting od niemal dziecka. Ma teraz mniej czasu na zgubienie różnic, gubi coraz wyraźniej. Będą z niego ludzie. Zobaczymy na ile kanał pozwoli R30 być szybszym na prostej w stosunku do poprzednich osiągów, jak poprawi docisk na zakrętach i jak się to przełoży na pozycję. I co z wynalazkiem generatora inż. Zuriguela, przydałby się w następcy. cytuj
7360Ritta [komentarzy: 211] / 2010-08-22 23:02:48
grzeczny: [...] Mercedes odpuszcza ten sezon, jakieś drobiazgi będą stosować, tak dla zachowania formy intelektualno-konstruktorskiej, ale powolutku czeka ich jazda w "dół". Forma Witka rośnie, dostał niezłego kopa po ostatnim GP. Dołączy do Roberta i "załatwią" Mercedesa Migiem:) Pozdr.
na to liczę ;) jak jeszcze Witek zacznie regularnie "dowozić" punkty i jeździć jak na Węgrzech, powinno być bardzo dobrze. Więc optymistyczne nastawienie i czekamy na SPA :) pozdro cytuj
7219grzeczny [komentarzy: 1387] / 2010-08-22 21:54:57
Ritta: Zobaczymy jak Renault spisze się ze swoim F-ductem. Mam nadzieje że przyniesie oczekiwane rezultaty i będzie jeszcze szansa na pokonanie Merca do końca sezonu.
Mercedes odpuszcza ten sezon, jakieś drobiazgi będą stosować, tak dla zachowania formy intelektualno-konstruktorskiej, ale powolutku czeka ich jazda w "dół". Forma Witka rośnie, dostał niezłego kopa po ostatnim GP. Dołączy do Roberta i "załatwią" Mercedesa Migiem:) Pozdr.

cytuj
7360Ritta [komentarzy: 211] / 2010-08-22 21:22:28
Zobaczymy jak Renault spisze się ze swoim F-ductem. Mam nadzieje że przyniesie oczekiwane rezultaty i będzie jeszcze szansa na pokonanie Merca do końca sezonu. cytuj
7219grzeczny [komentarzy: 1387] / 2010-08-22 20:13:01
F-kanał będzie dobrodziejstwem dla pilotów i inżynierów. Pozwolenie na bycie szybkim (do tej pory) na prostych dawało "owoce" w postaci szybkiej degradacji opon. Powodem był zmniejszony docisk, a wiadomym jest, że docisk musi być ze względu na dobrą pracę opon - inaczej mikropoślizgi niszczą je w szybkim tempie. Dzieki Kanałowi będą mogli pozwolić sobie na właściwe ustawienie docisku w zakrętach i być szybkim na prostych. Nic tylko zaciskać kciuki. Pozdr. cytuj
7376NumberOne [komentarzy: 338] / 2010-08-22 13:07:12
irekfanf1: Chyba żaden z zespołów po raz pierwszy z F-ductem nie wykazał się polepszeniem-Red Bull,Ferrari
Ale też żaden zespół nie pracował nad F-duct tak długo, więc powinien być lepiej dopracowany niż kanał Red Bulla i Ferrari podczas debiutu :) cytuj
747irekfanf1 [komentarzy: 779] / 2010-08-22 12:46:58
Jeśli poprawią bolid dobrze bez problemów, udowodnią ze mają potencjał.Wypada że mogą mieć problem.Chyba żaden z zespołów po raz pierwszy z F-ductem nie wykazał się polepszeniem-Red Bull,Ferrari... więc jestem ostrożny.dobrze byłoby gdyby utrzymali lekką przewagę nad Mercem.Pewnie ostatni trening da odpowiedź czy coś zmienili na lepsze. cytuj
7309acmey1 [komentarzy: 1671] / 2010-08-21 19:57:59
@ ;-P cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-08-21 19:23:41
To samo miałem na myśli - większy margines czasowy w Q3, czyli aby nie czekali do ostatniej chwili. Wodę bedziesz mierzył - wodą pozostanie, czyli tę samą myśl można wyrazić różnymi słowami. Wzajemnie. cytuj
7309acmey1 [komentarzy: 1671] / 2010-08-21 19:08:31
@JUR Jaki margines? Ja się modle żeby nie czekali do ostatniej chwili.pozdr. cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-08-21 17:28:04
Jeśli strategia obejmie więcej marginesu czasowego w Q3, to nie mam obaw. cytuj
7219grzeczny [komentarzy: 1387] / 2010-08-21 15:25:58
patrząc oczami Mercedesa jest czego się bać! Mają nierozwiazane problemy z tylna osią, chyba że o czymś nie wiem. Jak do tej pory bezstresowo nawiązywali pojedynki z Mercedesem. Dlatego też jestem optymistą. Jak jeszcze Q poprowadzą zgodnie ze sztuką(!), to nic tylko zimne złociste i spokojnie można oglądać wyścig, nawet z widokiem na podium... Ciekawym co odczuwa w tej chwili Robert i na co się nastawia Witalij. Pozdr. cytuj
7138andy [komentarzy: 350] / 2010-08-21 14:02:39
Może się mylę ale w tym sezonie Diamenty wprowadzając nowości w bolidach robili krok do przodu w rozwoju. Nie przypominam sobie aby wprowadzane przez nich zmiany cofały ich rozwój i to napawa mnie optymizmem przed GP Belgii cytuj
7309acmey1 [komentarzy: 1671] / 2010-08-21 11:50:45
Może właśnie chodziło o to aby dopracować temat,a nie montować "byle co".Robert naciskał na szybkie "założenie" elementu,ale wiadomo, że zle zestrojony kanał F może wyrządzić więcej szkody niż pożytku.Za kilka dni będziemy wiedzieli czy DIAMENTOWI mieli rację z czekaniem. cytuj
7255dworak [komentarzy: 2271] / 2010-08-21 11:16:25
Byłoby fajnie, gdyby Robert jeszcze raz w tym sezonie stanął na podium. cytuj
Fatality [komentarzy: 26] / 2010-08-21 10:14:21
Przekonamy się za 8 dni czy dopracowali kanał-F cytuj
7376NumberOne [komentarzy: 338] / 2010-08-21 09:43:47
Miejmy nadzieję, że na pewno użyją go podczas całego weekendu, a nie jak inne teamy debiutujące z kanałem tylko podczas piątkowych treningów. Chociaż po tak długim okresie dopracowywania powinien działać jak należy :) cytuj
Strona jest zarządzana przez firmę
Scenic Group Sp. z o.o.
© 2017 F1zone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem: