Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Australii 2017-03-26
f1 - GP Australii
Pochmurno

18°C

26 km/h

Tłumacz

Podobne:

Skomentuj

Potwierdzone: Lotus - Cosworth do końca sezonu 2010

Udostępnij na Facebook
13.09.2010 09:24, autor: MOBEX, wyświetleń: 2902

Weekend włoskiego Grand Prix po raz kolejny potwierdził swą renomę "wyławiacza" na powierzchnię F1 ważnych informacji. Cosworth zapowiedział, że w 2011 nie będzie napędzał bolidów Lotusa.
Cosworth oficjalnie potwierdził, że osiągnięto porozumienie w sprawie zmiany warunków kontraktowych z Lotusem - brytyjska strona zaopatrzy zespół F1 w silniki CA2010 tylko do końca sezonu 2010. Malezyjski team ma więc otwartą drogę do podpisania kontraktu z Renault. Zgodnie z niedawnymi sugestiami wyścigowej prasy, obie strony zawarły już wstępne porozumienie na dostawę jednostek napędowych i skrzyń biegów.

W niedzielę wieczorem Cosworth wystosował oświadczenie:
"Cosworth osiągnął porozumienie z Lotus Racing co do zasady  bieżących dostaw silników i zakończenia współpracy z Lotus Racing do końca obecnego sezonu Formuły 1. Do czasu podpisania umowy żadna ze stron nie udzieli w tej sprawie żadnego dalszego komentarza." [Cosworth]
Szef Lotusa Racing, Tony Fernandes, miał powody ku frustracji na Monzy, gdyż po raz kolejny posłuszeństwa odmówiła skrzynia biegów w maszynie Jarno Trulliego. I właśnie awaryjność jednostki miała być kluczowym motywem do podjęcia decyzji przez Lotusa o zmianie dostawcy. Przypomnijmy bowiem, że - jak sugeruje padok F1 - Renault zgodziło się zaopatrywać Lotusa w silniki, ale w ramach dostawy powiększonego właśnie o skrzynię biegów pakietu.

Chcąc podkreślić zadowolenie z silników Coswortha, Tony Fernandes napisał na swoim twitterowym profilu:
"Jarno ma  problemy ze skrzynią biegów. Jak ja nie znoszę tej przekładni [...] Szkoda, że znowu skrzynia biegów. Pochwała dla silnika. Cosworth to dobry silnik . [...] Jarno wykluczyła zepsuta skrzynia. No cóż . Podjęcie decyzji będzie łatwiejsze." [T. Fernandes]


Wasze komentarze (12) Dodaj komentarz
7518tbed [komentarzy: 219] / 2010-09-17 03:04:54
Nie. Szukaj dalej :P cytuj
7100immarlena [komentarzy: 2447] / 2010-09-13 16:10:51
tbed: [...] Och, spokojnie. Źle mnie zrozumiałaś ;) Nawet wielce wysoki nie obiektywizm, nie oznacza od razu błazeństwa. Rozrywkę zapewniła pewna potyczka, którą byłaś stroną. Drugiej strony wymieniać nie muszę ;]

ja vs. wszyscy? cytuj
7518tbed [komentarzy: 219] / 2010-09-13 15:19:26
immarlena: [...] Witam. Proszę się ze mnie nie śmiać, bo na poważnie przyjmę angaż tutejszego błazna.
Och, spokojnie. Źle mnie zrozumiałaś ;) Nawet wielce wysoki nie obiektywizm, nie oznacza od razu błazeństwa. Rozrywkę zapewniła pewna potyczka, którą byłaś stroną. Drugiej strony wymieniać nie muszę ;]
cytuj
7255dworak [komentarzy: 2271] / 2010-09-13 15:14:44
MarcoF1: [...] Masz rację Robert w 100% podciągną aerodynamikę Renault na maxa . I dobrze ciężka praca RK opłaci się w przyszłym sezonie. Kovalainen -idealny wybór na posadę nr 2 na pewno Robert poradziłby sobie z Kov ,który zawsze może dowozić pozycje 5-6 przy dobrym bolidzie. Fin nie ma tego "czegoś " co mają Kubica ,Hamilton i Alonso ale Boulier byłby pewny że dla Diamentów będzie dowoził pkt-y i od czasu do czasu stawał na podium. R31 będzie mocne w to nie wątpię ,ale byłbym jeszcze mniej "wątpiący" gdyby Renault znalazło silnego sponsora tytularnego a wtedy MŚ będzie na wyciągnięcie ręki zobaczycie.
Zgadzam się z tobą. Miejmy nadzieję że transfer KOV stanie się rzeczywistością i Renault będzie miało drugiego punktującego kierowcę. I tak jak napisałeś potrzebny będzie duży tytularny sponsor (lub wg mnie mogliby dostać więcej siana od koncernu, który zapowiedział "zaangarzowanie") i będzie super! cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-09-13 15:07:38
@MarcoF1 - oczywiście Kolego, muszą, deklarują, że chcą być wyżej, pretendować. Zakładając przyszłoroczne zmiany, mają co robić (KERS, podniesienie limitu wagi, dyfuzory, itd...) i uwzględniając, że potencjalni rywale wysilają mózgi i każdy chce wyjść z top konstrukcją. A tu zapisy kontraktowe obowiązują również team wobec sponsorów, kierowcy liczącego na jeszcze i więcej.Muszą mierzyć wyżej niż top3, uwzględniając ruchy za, przed i obok - skutkiem będzie wtedy top3. cytuj
6995MarcoF1 [komentarzy: 2507] / 2010-09-13 14:08:04
JUR: Byłbym bardzo ciekaw Vitka za sterem znacznie (ponoć) lepszego Lotusa w przyszłym sezonie. Nie mniej, niż Roberta w tandemie z Heikkim w R31 bez spuścizny niedomagań po poprzednikach - z tegorocznymi danymi od Roberta i z lepszego tunelu. Jeśli to Heikki...
Masz rację Robert w 100% podciągną aerodynamikę Renault na maxa . I dobrze ciężka praca RK opłaci się w przyszłym sezonie. Kovalainen -idealny wybór na posadę nr 2 na pewno Robert poradziłby sobie z Kov ,który zawsze może dowozić pozycje 5-6 przy dobrym bolidzie. Fin nie ma tego "czegoś " co mają Kubica ,Hamilton i Alonso ale Boulier byłby pewny że dla Diamentów będzie dowoził pkt-y i od czasu do czasu stawał na podium. R31 będzie mocne w to nie wątpię ,ale byłbym jeszcze mniej "wątpiący" gdyby Renault znalazło silnego sponsora tytularnego a wtedy MŚ będzie na wyciągnięcie ręki zobaczycie.
cytuj
7379dealer [komentarzy: 504] / 2010-09-13 13:36:18
Fajnie,że imm interesuje się F1. Poza tym ostatnio jest bardziej wyważona w kwestii swojego "ulubieńca" i moim zdaniem dość obiektywna. Dajcie jej spokój-wszak może być fanką kogo tylko zechce - o ile będzie to Kubica ;) (joke) cytuj
7100immarlena [komentarzy: 2447] / 2010-09-13 13:24:55
tbed: Tak samo pewnie tutaj na portalu, no może poza immarelną, którą przy sposobności pozdrawiam za przednią rozrywkę ;-) Pozdrowienia.
Witam. Proszę się ze mnie nie śmiać, bo na poważnie przyjmę angaż tutejszego błazna.
cytuj
JUR [komentarzy: 1316] / 2010-09-13 11:42:37
Byłbym bardzo ciekaw Vitka za sterem znacznie (ponoć) lepszego Lotusa w przyszłym sezonie. Nie mniej, niż Roberta w tandemie z Heikkim w R31 bez spuścizny niedomagań po poprzednikach - z tegorocznymi danymi od Roberta i z lepszego tunelu. Jeśli to Heikki... cytuj
7376NumberOne [komentarzy: 338] / 2010-09-13 11:10:21
dealer: Fajnie by było, gdyby Petrov miał czas na instalację i ogarniecie się w F1 w Lotusie, za Kovala. Oczywiście Lotus-Renault. W kwestii Kovala w Renault F1-zobaczymy, ciekawy pomysł. No i podobno wraca Quick Nick :D
Kovalainen w Renault byłby lepszą opcją niż Petrow. Po pierwsze jest bardziej doświadczony, wiec w piątkowych treningach sprawdzałby nowe części, a nie jak Petrow zapoznaje się z torem i wtedy wszystko spada na głowę Robsona. A po drugie Kovalainen jest bardziej solidny od Petrowa. cytuj
7379dealer [komentarzy: 504] / 2010-09-13 10:54:18
Fajnie by było, gdyby Petrov miał czas na instalację i ogarniecie się w F1 w Lotusie, za Kovala. Oczywiście Lotus-Renault. W kwestii Kovala w Renault F1-zobaczymy, ciekawy pomysł. No i podobno wraca Quick Nick :D

cytuj
7518tbed [komentarzy: 219] / 2010-09-13 10:50:14
Witam!

Na wstępie pragnę się przywitać - choć to mój post, zaręczam Was, że jestem tu prawie od początku, wszelkie słowne bijatyki oglądałem jeszcze w zarodku, nie raz chciało się dodać coś do siebie, ale jakoś nigdy nie chciało mi się poświęcić 2 minut na rejestrację ;-)

Ad rem - jestem ciekaw jak tę informację łączyć z niedawno udzielonym przez Kovalainena wywiadem, że wie gdzie będzie jeździć w przyszłym sezonie, ale na razie musi się wstrzymać z ogłoszeniem tego :) Powrót do Renaulta? Życzyłbym sobie tego, życzą sobie chyba tego wszyscy fani RF1, którzy mają dość Pietrowa. Tak samo pewnie tutaj na portalu, no może poza immarelną, którą przy sposobności pozdrawiam za przednią rozrywkę ;-)

Pozdrowienia. cytuj
Strona jest zarządzana przez firmę
Scenic Group Sp. z o.o.
© 2017 F1zone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem: