Kierowcy F1

Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

Timo Glock ostatnio:

Kierowcy / Zespoły 2017

Timo Glock

Timo GlockUrodzony: 18.03.1982 r. (Lindenfels - Niemcy)
Zamieszkały: Lohne ( Niemcy)
Debiut: GP Kanady 2004

Jak na kierowcę F1 przystało, Timo rozpoczął swe zmagania na torze kartingowym, ale uczynił to, w przeciwieństwie do większości, późno, bo dopiero w wieku 15 lat. Dość powiedzieć, że 12 lat mniej czekał na swoją pierwszą gokartową jazdę Fernando Alonso. Ale Timo Glock był uczniem nad wyrazem zdolnym.

W 2002 występował w niemieckiej Formule 3, zdobywając nagrodę debiutanta roku i trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej. Rok później trzykrotnie stąpał po najwyższym stopniu podium europejskiej serii F3. W roku 2004 niedoświadczonego Glocka dostrzegł Eddie Jordan i zaproponował mu kontrakt kierowcy testowego. Problemy sponsorskie kierowcy Jordana, Giorgio Pantaniego pozwoliły młodemu Niemcowi zadebiutować u boku „dorosłych” kolegów, dzięki czemu Glock wywalczył podczas GP Kanady 2 punkty. Pierwsza zdobycz Niemca w F1 była jednak po części wyznaczona „przy stoliku”, jako że bolidy Toyoty i Williamsa zostały zdyskwalifikowane (dzięki czemu na 7 z 11 pozycji awansował debiutant z teamu Jordan). W kolejnych trzech wyścigach Glock nie zdołał zaprezentować swoich umiejętności, natomiast wyróżnił się zajęciem trzech piętnastych miejsc.

W latach 2005 - 2007 Glock ścigał się w Champ Car World Series i w serii GP2 (w zespołach BCN Competicion oraz iSport). Później, jako kierowca testowy BMW Sauber, liczył na występ w F1 w roli zmiennika Roberta Kubicy (po jego wypadku w Montrealu), jednak włodarze niemieckiego teamu zdecydowali się zaufać Sebastianowi Vettelowi.

Wygrywając GP2 w 2007 przekonał do siebie Toyotę, która po administracyjno-prawnych potyczkach z BMW, pozyskała Niemca wraz z kończącym się sezonem. W 2008 Glock wraz z Trullim wypracowali Toyocie solidne piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów. 10 w „generalce” Niemiec zapisał się przede wszystkim tańcem na lodzie na Interlagos, dzięki czemu umożliwił Hamiltonowi zwycięstwo na ostatnich metrach toru.

W ( jak się okazało ) ostatnim sezonie Toyoty w F1, dostał lepszy, bardziej konkurencyjny bolid. Problem w tym, że ani zespół, ani Timo nie potrafili tego dobrze wykorzystać. Po imponującym wyniku i pierwszej linii na starcie do GP Bahrajnu, zła strategia sprawiła że spadł na 7 miejsce. Trzecie miejsce w chaotycznym GP Malezji i druga pozycja w GP Singapuru nie wystarczyły, aby utrzymać zespół nad wodą. Pochłonęły go sidła – wciąż działającej w Świecie – recesji. I ta paskudna kraksa, podczas kwalifikacji przed Grand Prix Japonii.

Nie wiadomo dokładnie, kto kogo uratował. Czy Richard Branson Glocka, czy też odwrotnie. Jasnym jest tylko, że współpraca z nowym teamem nie była nawet namiastką poprzedniego sezonu. Najpierw Glock dowiedział się, że prawdopodobnie nie będzie dojeżdżał do mety, bo zbiornik w jego „Dziewicy” jest zbyt mały. Kiedy udało się przeprojektować pół samochodu, konkurencja była już za daleko, aby ją gonić. Timo był zmuszony do tułania się na końcu stawki.

Nowy sezon. Wszyscy wiążą z nim duże nadzieje. Glock też. Może po rocznej absencji w punktowanej strefie, doda wreszcie do swojego dorobku kilka „oczek”.

Kraj Niemcy
Urodzony 18 marca 1982 r
Starty 95
Wygrane 0
Pole position 0
Punkty 51



Kariera F1
2004 Jordan 19. (2 pkt.)
2008 Toyota 10. (25 pkt.)
2009 Toyota 10. (24 pkt.)
2010 Virgin Racing 25. (0 pkt.)
2011 Marussia Virgin Racing 25. (0 pkt.)
2012 Marussia F1 Team 20. (0 pkt.)

Powrot
Strona jest zarządzana przez firmę
Scenic Group Sp. z o.o.
© 2017 F1zone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem: