Jaka będzie przyszłość Roberta Kubicy?
Czy Mercedes obroni mistrzostwo?
Sprawdź co zainteresowało Twoich znajomych.

GP Australii 2017-03-26
f1 - GP Australii
Pochmurno

18°C

26 km/h

Wszystkie A B D G H K L M N O P S T Z

Dyfuzor
Element aerodynamiczny samochodu. Wyprofilowana do góry tylna część podłogi, tuż za tylną osią i pod tylnym skrzydłem - wytwarza dodatkowy docisk aerodynamiczny zwiększający przyczepność samochodu. Dyfuzory wykorzystują dyszę Venturiego. O znaczeniu dyfuzorów świadczą choćby wyniki, jakie w czasie testów przed sezonem 2009 osiągały bolidy Williamsa, BrawnGP i Toyoty. W przypadku tych zespołów mówi się, że postawili na tzw. "podwójne dyfuzory."

Graining
Graining to powstawanie na powierzchni opony niewielkich kuleczek, które powodują spadek przyczepności bolidu. Tych małych kulek można się pozbyć przy odpowiednim stylu jazdy, lecz zabiera to kierowcy cenny czas.

HANS
(Head And Neck Support System) System ochrony głowy i karku kierowcy, składający się z przypinanej paskami do kasku „obroży” z włókien węglowych, przyciskanej pasami bezpieczeństwa do ramion kierowcy. System zapobiega gwałtownemu ruchowi głowy w przód przy czołowym uderzeniu w przeszkodę, zmniejszając przeciążenie działające na głowę oraz siły działające na szyjny odcinek kręgosłupa. Stosowanie tego systemu jest obowiązkowe w Formule 1.

Kara drive-through
Najłagodniejszy wymiar kary w arsenale sędziów. Ukarany kierowca musi przejechać przez boksy z zachowaniem ograniczenia prędkości. Od momentu ogłoszenia decyzji o karze ma na to trzy okrążenia, pod groźbą wykluczenia z wyścigu. Jeśli kara zostaje nałożona podczas pięciu ostatnich okrążeń wyścigu, kierowca nie odbywa jej na torze. W takim przypadku do jego łącznego czasu na mecie doliczone zostaje 25 sekund. Karę można nałożyć za takie przewinienia, jak: falstart, przekroczenie prędkości w boksie, nieregulaminowe blokowanie innych kierowców.

Kara stop&go
Ukarany kierowca musi przejechać przez boksy z zachowaniem ograniczenia prędkości, po drodze zatrzymując się na co najmniej 10 sekund na swoim stanowisku serwisowym. Od momentu ogłoszenia decyzji o karze ma na to trzy okrążenia, pod groźbą wykluczenia z wyścigu. Jeśli kara zostaje nałożona podczas pięciu ostatnich okrążeń wyścigu, kierowca nie odbywa jej na torze. W takim przypadku do jego łącznego czasu na mecie doliczone zostaje 25 sekund. Karę można nałożyć za takie przewinienia, jak: falstart, przekroczenie prędkości w boksie, nieregulaminowe blokowanie innych kierowców.

Prev 1 - 2 - 3 - 4 - 5 Next
Strona jest zarządzana przez firmę
Scenic Group Sp. z o.o.
© 2017 F1zone.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Reprodukowanie, przechowywanie lub udostępnianie całości serwisu lub jego części bez zgody właściciela jest zabronione.
Ikona_ustawienia
Ikona_ustawienia_x

Kolor marginesów:

Kolor tła pod tekstem: