Siedmiokrotny mistrz świata Lewis Hamilton nie podpisze nowego kontraktu przed rozpoczęciem sezonu na początku marca, ponieważ 38-latek chce podobno najpierw sprawdzić, jak konkurencyjny jest model W14.
Kiedy nowa umowa Hamiltona z Mercedesem?
Według London Insider, który powołuje się na źródła, Hamilton nie chce przedłużyć umowy z Mercedesem przed rozpoczęciem sezonu 2023 w Bahrajnie.
Jest to całkowicie sprzeczne z tym, co powiedział dyrektor zespołu Mercedesa Toto Wolff pod koniec ubiegłego sezonu, kiedy to Wolff i Hamilton twierdzili, że umowa zostanie zawarta zimą.
Wydaje się jednak, że nie było to jeszcze możliwe, ponieważ brytyjski kierowca przebywał ostatnio na wakacjach na Antarktydzie wraz z grupą swoich sławnych przyjaciół.
Jego obecna umowa wygasa z końcem tego roku, więc jest jeszcze dużo czasu na porozumienie, przy czym Wolff przyznał, że para będzie „trzymać się razem”, gdy gwiazda Mercedesa wróci do Europy.
„Mamy przed sobą jeszcze cały rok” – powiedział Wolff w styczniu. „W ciągu ostatnich 10 lat jesteśmy tak zgrani, nasz związek się rozwinął, że to tylko kwestia tego, że on fizycznie wróci do Europy, będziemy trzymać się razem, trochę się siłować i po kilku godzinach wyjdziemy z pokoju z białym dymem”.
Mercedes niedawno zaprzeczył doniesieniom Sportune, że nowa umowa Hamiltona będzie warta 62 miliony funtów za sezon, w latach 2024 i 2025.
Jeżeli Hamilton pozostanie w sporcie do końca 2025 roku, jak się tego oczekuje, przejdzie na emeryturę w wieku co najmniej 40 lat, czemu już wcześniej się sprzeciwiał.
W zeszłym sezonie Hamilton zmienił swoje poglądy na temat ścigania się do 40. roku życia i wydaje się, że urodzony w Stevenage kierowca jest na to otwarty.
Sportune donosi również, że choć Hamilton otrzyma 22 miliony funtów podwyżki, to jego kontrakt nie będzie zawierał premii za zdobycie Mistrzostwa Świata.
Podobno Hamilton chce również podpisać 10-letni kontrakt z Daimler Group, właścicielem Mercedes-Benz.
Hamilton chciałby pozostać w zespole jako ambasador po przejściu na emeryturę, ponieważ przez większość swojego życia był w jakiś sposób związany z niemieckim producentem.
Jeśli Daimler Group zaakceptuje żądania Hamiltona, Brytyjczyk będzie podobno zarabiał 22 miliony funtów rocznie za bycie ambasadorem.
Źródło: London Insider