Nowy dyrektor zespołu Ferrari Fred Vasseur podkreślił trudności w podejmowaniu „krytycznych” decyzji strategicznych w F1. Vasseur objął stanowisko w Scuderii 9 stycznia, po tym jak pomógł poprowadzić Alfę Romeo do szóstego miejsca w klasyfikacji konstruktorów w zeszłym sezonie, a także do bezpieczeństwa finansowego od momentu dołączenia do zespołu pod koniec ubiegłej dekady.
Fred Vasseur: Strategia jest kluczową częścią Formuły 1
Francuz ma za zadanie doprowadzić Ferrari do zdobycia pierwszego tytułu od czasu zdobycia mistrzostwa konstruktorów w 2008 r., ale biorąc pod uwagę, że rezygnacja Mattii Binotto była w zasadzie nieunikniona, istnieją podstawowe problemy do rozwiązania.
Po zeszłorocznym niepowodzeniu strategia będzie w nadchodzącym sezonie pod lupą, aby sprawdzić, czy Ferrari wyciągnęło wnioski z poprzednich błędów.
W rozmowie z Racecar Engineering, Vasseur wyjaśnił: „Strategia jest kluczową częścią Formuły 1. Jednak jest ona skomplikowana ze względu na specyficzne przydziały, takie jak opony, czas sesji w trakcie weekendu wyścigowego oraz opracowywanie i wprowadzanie nowych części na tory, na których będą one najbardziej wydajne.
„Im bliżej szczytu wydajności, tym bardziej dramatyczny jest efekt każdego pojedynczego błędu w działaniach lub strategii. Trzeba być pewnym, że robi się właściwe rzeczy we właściwym czasie, aby wykorzystać możliwości zbierania danych i osiągania postępów”.
Jak zespoły F1 „manipulują” strategią
Określając strategię jako „zupełnie inną”, Vasseur dodał: „Opiera się ona na tym, co ma się wydarzyć za chwilę i jak to wykorzystać.
„Zespoły stale patrzą na następne okrążenie i jednocześnie sprawdzają, co robią ich rywale, aby zobaczyć, czy muszą manipulować tym, co zrobią za chwilę, ze względu na to, co robią rywale.”
„Wie również, czy w niektórych wyścigach są punkty, w których Państwa konkurenci mogą popełnić błędy. Zazwyczaj dzieje się tak, gdy degradacja opon jest wysoka lub gdy niektórzy kierowcy walczą o pozycję. W takich momentach może się zmienić cały wyścig. Na przykład, gdy jedzie samochód bezpieczeństwa, można dokonać ogromnych skoków w polu lub poczynić postępy na nowym komplecie opon, gdy inni nie osiągają najlepszych czasów okrążenia”.
Źródło: gpfans.com