Audi nabyło mniejszościowy pakiet udziałów w Grupie Sauber przed jej wejściem do Formuły 1 w 2026 roku. Niemiecki producent potwierdził swój pierwszy start w F1 podczas ubiegłorocznego Grand Prix Belgii, a miesiąc później ogłosił strategiczne partnerstwo z Sauberem.
Przygotowania Audi do startu w F1 idą pełną parą!
Przygotowania do wejścia do Formuły 1 są już bardzo zaawansowane – w Neuburgu rozbudowano bazę Audi Sport, aby opracować nowe jednostki napędowe na rok 2026.
Tymczasem w Sauberze były dyrektor generalny i szef zespołu Fred Vasseur przeszedł do Ferrari, a jego miejsce zajął Andreas Seidl, wcześniej pracujący w McLarenie, natomiast Alessandro Alunni Bravi awansował na przedstawiciela zespołu podczas weekendów wyścigowych.
W poniedziałek został osiągnięty kolejny „ważny kamień milowy” – Audi kupiło swój pierwszy pakiet akcji w Grupie Sauber, który w najbliższych latach będzie się dalej zwiększał, aż w 2026 roku szwajcarski zespół oficjalnie stanie się Audi.
Mówiąc o decyzji firmy o wejściu do F1, Prezes Zarządu Adam Baker wyjaśnił, że czas był dla Audi po prostu odpowiedni.
„Nie ma jednego powodu, jest kilka czynników, które złożyły się na to, że F1 jest niezwykle atrakcyjna dla producentów, a w szczególności dla Audi” – powiedział hiszpańskiej agencji AS.
„F1 znajduje się w okresie przejściowym z trwałą koncepcją mistrzostw. Wraz z nowymi zasadami, które wprowadzą innowacyjne jednostki napędowe skoncentrowane na części elektrycznej oraz zrównoważone paliwa, jest to zgodne z przyszłą strategią Audi, ukierunkowaną na mobilność elektryczną.
„Ponadto, F1 zyskała na popularności. Jest to zdecydowanie najlepsze narzędzie medialne i marketingowe w świecie sportów motorowych, a także jedno z najlepszych w każdej branży.
„Jednocześnie F1 udało się obniżyć koszty, co czyni ją jeszcze bardziej atrakcyjną. Silniki z 2026 r. będą miały pułap wydatków, a to, oprócz ograniczenia kosztów, daje pewność co do długoterminowych budżetów.
„Jeśli chce się mieć fantastyczną platformę, aby 24 razy w roku demonstrować swoje kompetencje i wiedzę, to jest to najlepsze miejsce”.
Chociaż Sauber, który obecnie ściga się pod nazwą Alfa Romeo do końca 2023 roku, zajął dopiero szóste miejsce w ubiegłorocznych Mistrzostwach Konstruktorów, Baker wyznacza ambitny termin osiągnięcia sukcesu.
„Chcemy być konkurencyjni za trzy lata” – powiedział, co oznacza, że do końca 2028 roku.
„To realistyczny cel. Chcemy rywalizować o zwycięstwa w trzecim roku”.
Źródło: insideracing