W sferze Formuły 1 szykują się istotne zmiany regulaminowe. Zmiany te dotyczyć będą kwalifikacji. F1 zmieni przepisy. W szczególności zabronione ma być korzystanie z systemu DRS podczas zawodów o pole position. Spośród wszystkich zespołów Red Bull Racing najbardziej odczułoby to ograniczenie.
F1 zmieni przepisy
Oficjalnie F1 nie ma zamiaru zmieniać przepisów technicznych, aby zakłócić przyczepność Red Bull Racing w sezonie 2023. Niemniej jednak nawet niewielkie modyfikacje mogą potencjalnie zwiększyć emocje związane z tegorocznymi wyścigami. Chociaż Red Bull Racing ma przewagę pod względem tempa w wyścigach, to przewaga ta nie jest tak wyraźna w sobotnich kwalifikacjach.
UWAGA: Legalny bukmacher Fuksiarz oferuje: Early Payout (dwie bramki przewagi? Wygrany zakład!), Cashback bez limitu (wypłata bez obrotu!), 500 PLN bez ryzyka (bez obrotu!). Rejestracja na www.Fuksiarz.pl
Zgodnie z raportem „Auto Motor und Sport” F1 zmieni przepisy. W planach jest wprowadzenie zakazu używania DRS podczas sesji kwalifikacyjnych w F1. Ta zmiana przepisów miałaby bezpośredni wpływ na Red Bulla, ponieważ to ich samochody, prowadzone przez Maxa Verstappena i Sergio Pereza, czerpią z tego najwięcej korzyści.
Czytaj także:
- Charles Leclerc odejdzie z Ferrari po sezonie 2024?
- Słabe wyniki finansowe Formuły 1 w drugim kwartale
- Lewis Hamilton: umiejętności nie wystarczą
Aby to zilustrować, rozważmy dane z ostatniego GP Belgii. Podczas strefy DRS wzdłuż prostej Kemmel, pojazdy Red Bulla rozpędziły się o ponad 20 km/h, podczas gdy rywale Mercedesa osiągnęli zaledwie 13 km/h.
W padoku F1 toczy się spora dyskusja wokół metody aktywacji, której Red Bull używa do ich DRS. Niektóre zespoły próbowały nawet powtórzyć swoje podejście, ponieważ uważa się, że jest to najskuteczniejszy sposób na zainicjowanie otwarcia tylnego skrzydła.
Jeśli chodzi o prędkość maksymalną, samochód Red Bulla osiągnął prędkość 340,8 km/h z włączonym systemem DRS podczas GP Belgii. Dla porównania, drugie pod względem szybkości Ferrari osiągnęło prędkość 337,3 km/h, podczas gdy trzeci najszybszy McLaren osiągnął prędkość 326,9 km/h.
,,AMuS” uważa, że ten ruch jest uderzeniem w Red Bulla, z zamiarem utrudnienia Verstappenowi i Perezowi szans na zwycięstwo. W przypadku, gdy kierowcy Red Bulla nie zapewnią sobie pole position, ich szanse na zwycięstwo będą nieco mniejsze.
Źródło: Auto Motor und Sport
🔝 Kto jest liderek klasyfikacji generalnej F1?
Po Grand Prix Belgii liderem jest Max Verstappen, a Red Bull ma najlepsze bolidy.
👨 Kto jest wlascicielem Red Bull Racing?
Dietrich Mateschitz to austriacki miliarder, który jest właścicielem dwóch zespołów Formuły 1: Red Bull Racing i Scuderia AlphaTauri.