FIA zadecydowała, że dowody przedstawione przez zespół Ferrari nie miały żadnego znaczenia w sprawie odwoławczej.
Prośba Ferrari o ponowne rozpatrzenie sprawy Grand Prix Australii Carlosa Sainza została ostatecznie odrzucona przez FIA.
Bukmacher | Bonus | Kod |
---|---|---|
STS.pl | 1660 PLN w bonusach! | BETONLINE |
eFortuna.pl | 630 PLN w bonusach | BETONLINE |
Superbet.pl | 3754 PLN w bonusach | BETONLINE |
Betfan.pl | 200% do 300 PLN | BETONLINE |
Fuksiarz.pl | 500 PLN bez obrotu | BETONLINE |
Z powodu zderzenia z Fernando Alonso podczas burzliwego restartu, Sainz otrzymał 5-sekundową karę czasową. W rezultacie pozycja hiszpańskiego kierowcy spadła z czwartego na dwunaste miejsce w ostatecznej klasyfikacji wyścigu.
Nie zgadzając się z decyzją stewardów, Ferrari zdecydowało się skorzystać z ich prawa do zażądania przeglądu incydentu.
Władze wszczęły postępowanie we wtorek o godzinie 8:00, zapoznając się ze stanowiskiem zespołu podczas telekonferencji.
UWAGA: Legalny bukmacher Fuksiarz oferuje: Early Payout (dwie bramki przewagi? Wygrany zakład!), Cashback bez limitu (wypłata bez obrotu!), 500 PLN bez ryzyka (bez obrotu!). Rejestracja na www.Fuksiarz.pl
Aby rozpocząć ponowne dochodzenie, Ferrari musiało dostarczyć świeże, istotne dowody, które nie były dostępne dla stewardów podczas wstępnego werdyktu kary.
Sędziom przedstawiono zapisy telemetryczne oraz oświadczenia Sainza i innych kierowców, z których wszystkie zostały dostarczone przez Ferrari.
Sędziowie odnieśli się do tej sprawy:
Uznaliśmy, że nie jest konieczne zapoznanie się ze stanowiskiem Sainza lub któregokolwiek z kierowców, aby zadecydować, iż jest on w pełni winny doprowadzenia do kolizji. Dane telemetryczne załączone we wniosku są w najlepszym wypadku niejednoznaczne i w naszej opinii nie umniejszają odpowiedzialności Sainza a w rzeczywistości potwierdzają nawet naszą decyzję, iż to on ponosi całkowitą winę za kolizję.
Który bukmacher? | Bukmacher | Bonus |
🔥 Najwyższe kursy | Superbet | 3754 PLN |
📱 Najlepsza aplikacja | eTOTO | 777 PLN |
❤️ Najlepsza oferta na start | STS | 760 PLN |
🎪 Najwięcej rynków | Fortuna | 145 PLN |
🤩 Najciekawsza promocja | Betclic | 50 PLN |
W dalszej kolejności zauważali:
Kierowca stwierdza, że hamował mocniej, ale nie mógł zwolnić z powodu niedogrzanych opon. Stwierdza ponadto, iż do tego stanu doprowadziło powolne okrążenie formujące. W odniesieniu do tego, wyróżnić możemy dwa krótkie punkty. Po pierwsze, nawet jeśli jest to prawdą, to przedstawione zapisy telemetryczne obrazujące jego punkt hamowania, nie są istotnym nowym dowodem w rozumieniu artykułu 14 Po drugie, warunki panujące wtedy na torze oraz stan ogumienia, były czymś, co każdy kierowca musiał wziąć pod uwagę i do czego należało się dostosować. Opóźniając hamowanie podczas walki z Gasly’ym, Sainz podjął ryzyko utraty panowania nad swoim bolidem. W tym przypadku ryzyko uległo materializacji, czego konsekwencją była kolizja, za którą nałożona została kara
Źródło: f1wm