Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.
AKCEPTUJĘ
f1zone f1zone
  • Home
  • Wiadomości F1
    • Robert Kubica
  • Zespoły F1
    • Alfa Romeo
    • AlphaTauri
    • Alpine
    • Aston Martin
    • Ferrari
    • Haas
    • McLaren
    • Mercedes
    • Red Bull
    • Williams
  • Kontakt
Czytasz: Knapp chce w Sanoku poprawić sobie humor
Formuła 1Formuła 1
Szukaj
  • Home
  • Categories
  • More Foxiz
    • Blog Index
    • Sitemap
Follow US
© Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.

Formuła 1 - Sporty motorowe

Knapp chce w Sanoku poprawić sobie humor

Maksymilian Zalewski
Maksymilian Zalewski 9 lutego 2023

Michał Knapp nie ukrywa, że jest zawiedziony tym, jak poszło mu podczas eliminacji do mistrzostw świata. Zawodnik opowiada o swoich przygotowaniach do lutowych zawodów European Individual Ice Speedway Championship na torze w Sanoku.

Knapp chce w Sanoku poprawić sobie humor
Knapp chce w Sanoku poprawić sobie humor

Michał, jak nastawiasz się na ten start – niewiele ponad dwa tygodnie przed turniejem?

Szczerze mówiąc, jestem rozczarowany po niedawnych eliminacjach do mistrzostw świata, bo poszło mi w nich bardzo źle. Na pewno brakowało treningów, by poznać tor, a już na pewno nie było mowy o tym, by jakkolwiek dopasować do niego sprzęt. Nie wyszło najlepiej, ale teraz trzeba zmienić nastawienie, zapomnieć o turnieju w Szwecji i do mistrzostw w Sanoku podejść z chłodną głową oraz optymizmem.  

Od kiedy wróciłeś na lodowe tory, z roku na rok poprawiasz swoją lokatę w Indywidualnych Mistrzostwach Europy. W zeszłym sezonie byłeś jedenasty. Czy teraz nadszedł czas na czołową dziesiątkę?

Chciałbym zdobyć jak najwięcej punktów. Nie jadę na te zawody tylko po to, by wziąć w nich udział, bo nie o to w tym chodzi. Stawka w tym roku będzie naprawdę mocno obsadzona, ale moim celem jest – tak jak wspomniałeś – pierwsza dziesiątka i kolejny progres.

Jak scharakteryzowałbyś tor w Sanoku? Czym wyróżnia się wśród pozostałych obiektów?

Na pewno tor w Sanoku, w porównaniu chociażby z torem w Örnsköldsvik, jest szybszy. Ma co prawda ciaśniejsze łuki, ale dłuższe proste sprawiają, że można tu bardziej rozpędzić motocykl. Tor w Szwecji zupełnie mi nie leżał, ale za to obiekt w Sanoku o wiele bardziej mi odpowiada, bo można skutecznie powalczyć na dystansie.

Porozmawiajmy o pieniądzach. W klasycznej odmianie żużla koszty związane z wyposażeniem wzrosły nawet dwukrotnie w porównaniu z ubiegłym rokiem. Czy w ice speedwayu jest podobnie?

Oczywiście, że tak. Mamy do czynienia ze wzrostem cen takim jak w klasycznym żużlu. W ostatnim czasie kupiłem niezbędne części do naprawy moich silników, akcesoriów i podzespołów, a cena niemal wyrwała mnie z butów. Na przykład tłumik firmy King jeszcze w zeszłym roku kosztował 860 złotych, a teraz to koszt rzędu 1200 złotych. Wzrost jest więc kolosalny.

Nasuwa się pytanie, jakim w takim razie budżetem powinien dysponować zawodnik chcący profesjonalnie „bawić się” w ice speedway? Domyślam się, że wielkich pieniędzy na tym sporcie nie zarabiacie.

Dochodów właściwie nie ma żadnych, a budżety potrzebne zawodnikom są wysokie. Myślę, że na samo przygotowanie sprzętu można wydać lekką ręką 50 tysięcy złotych, a i tak może to nie być wystarczająca kwota. Trudno myśleć o ściganiu bez sponsorów. Ja na szczęście mogę na nich liczyć, choć o ich pozyskanie jest o wiele trudniej niż w klasycznej odmianie żużla. Mam też ogromną pomoc od Polskiego Związku Motorowego oraz promotora zawodów – SpeedwayEvents.pl.

W 2014 roku zdecydowałeś się zakończyć karierę, która tak naprawdę na dobre się jeszcze nie zaczęła. Wyobrażałeś sobie wtedy, że za sześć lat powrócisz na lód?

Wiele osób zdaje sobie sprawę z wydarzeń, jakie miały miejsce w 2014 roku. Śmierć mojego wujka Grzegorza sprawiła, że duch sportu i rywalizacji się we mnie wypalił. W dodatku osoby z mojego najbliższego otoczenia odradzały mi dalszą jazdę. Kariera się skończyła, zanim na dobre się rozpoczęła. Postanowiłem spróbować ponownie po sześciu latach. Namawiali mnie lokalni sponsorzy i osoby ze środowiska. Bywa różnie, kibice bywają niezadowoleni, momentami nawet prześmiewczy, ale ja nadal mam chęć do walki, ścigania się i chcę być w tym coraz lepszy.

Rozmawiał JAKUB MRÓZ

4.9 / 5. Ocen: 34

Previous Article Formuła 1 w sezonie 2023. Lista i sylwetki kierowców Formuła 1 w sezonie 2023. Lista i sylwetki kierowców
Next Article 75. sezon NASCAR Cup Series - czas, start! 75. sezon NASCAR Cup Series – czas, start!

Formuła 1

Po raz kolejny współpraca Politechniki Lubelskiej i Platinum Motor Lublin ma przynieść efekty wymierne mistrzom Polski.

Współpraca Politechniki Lubelskiej z Motorem Lublin 

Mateusz Wolski

Szybkie 600 zasady gry i wyniki losowania

20 października 2020

Lvbet czy noble gdzie lepiej obstawiać sporty walki

8 maja 2021

Wypłata pieniędzy z wykorzystaniem twarzy

21 maja 2021

3 popularne firmy online

23 grudnia 2021

Jaką firme wybrać na 2022 rok?

2 stycznia 2022

F1 News

  • Robert Kubica
  • Zespoły F1
  • Mapa strony

Formuła 1

  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin

F1Zone.pl – serwis poświęcony królowej wyścigów!

Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?