Dostarczający zawsze dużych emocji Rajd Sardynii, a do tego inauguracja rywalizacji w World RX – to wszystko czeka na fanów rajdów samochodowych już na początku czerwca!
Potrójna dawka polskich teamów
Rajd Sardynii obchodzi w tym roku swoje dwudzieste urodziny. Tylko raz, w 2010 roku, nie była to runda Rajdowych Mistrzostw Świata. Szutrowe odcinki specjalne zastąpiły w kalendarzu Rajd San Remo, przejmując rolę włoskiej rundy sezonu WRC.
Na 20. edycję Rajdu Sardynii przygotowano harmonogram składający się w sumie z 19 odcinków specjalnych o łącznej długości niecałych 323 kilometrów. Rywalizacja rozpocznie się w czwartkowy wieczór miejskim superoesem w portowej części Olbii.
Piątkowy etap rozpocznie się od powrotu do dawno nieodwiedzanego miejsca – na wzgórze Tantariles, które pierwszy i ostatni raz było w harmonogramie Rajdu Sardynii w 2004 roku. Najważniejszą próbą dnia będzie przejazd przez legendarne Monte Lerno. W tym roku najsłynniejszy oes Sardynii będzie miał prawie 50 kilometrów długości! Tylko raz, w sezonie 2014, był on dłuższy. Kolejny dzień jest również wypełniony klasykami jak Su Filigosu, a rywalizacja zakończy się Power Stagem na lewym wybrzeżu Sardegna.
Na starcie pojawią się aż 3 polskie załogi, wszystkie zgłoszone w bardzo licznej kategorii WRC2. Po rocznej przerwie na włoską wyspę wróci duet ORLEN Rally Team – Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak, dla których będzie to już piąty start na Sardynii. „Kajto” będzie z pewnością liczył na podobny wynik jak w 2019 i 2020 roku, kiedy to zajmował drugie miejsce w swojej kategorii. W minionym sezonie wystartowała za to załoga ORLEN Team, Miko Marczyk/Szymon Gospodarczyk, a także Daniel Chwist z Kamilem Hellerem kończąc weekend odpowiednio na ósmej i osiemnastej pozycji w WRC2.
Powracająca legenda rajdów
W międzyczasie rozpocznie się sezon Rallycrossowych Mistrzostw Świata. Po zmianach w kalendarzu portugalska runda na Pista Automóvel de Montalegre trafiła na początek cyklu. O tytuł w elektrycznych rallycrossowych autach walczyć będzie dziesięciu zawodników. Rywalem Johana Kristofferssona, Timmy’ego Hansena czy Niclasa Grönholma będzie najbardziej utytułowany kierowca rajdowy w historii. Sébastien Loeb powraca do World RX. Francuz, który startował w serii w latach 2016-2018 dołączył do swojego rodaka Guerlaina Chicherita w jego zespole Special ONE Racing wystawiającym klasycznie wyglądające Lancie Delta Evo-e RX.
Mistrzostwom świata tradycyjnie towarzyszyć będą kategorie mistrzostw Europy. Te mają już za sobą inaugurację na Węgrzech. Ku wielkiej radości polskich kibiców w Euro RX3 swoje pierwsze zwycięstwo odniósł Damian Litwinowicz. Dzięki temu jest liderem klasyfikacji generalnej.
Wszystkie odcinki specjalne Rajdu Sardynii, a także kluczowe momenty rywalizacji w Portugalii transmitować będzie Motowizja. Na kibiców czekać będzie aż 31 godzin rywalizacji na żywo, wszystko oczywiście z polskim komentarzem.
To będzie wyjątkowy weekend z wielu powodów. Rajd Sardynii jest jedną z najpiękniejszych, ale i najtrudniejszych rund sezonu WRC. Portugalski tor w Montalegre to klasyczny obiekt rallycrossowy, także przepięknie położony. Czeka nas sporo emocji, które dostarczą nam także polscy zawodnicy, a to wszystko na żywo w Motowizji – mówi Krzysztof Mikulski, prezes Motowizji.
Kibicom podczas Rajdu Sardynii towarzyszyć będą Grzegorz Gac, Sławomir Szymczak, Michał Adamiuk, Krzysztof Woźniak, a także kierowca rajdowy Hubert Laskowski, konferansjer i głos imprez motoryzacyjnych oraz motorsportowych w Polsce Michał Błażej Wasilewski i dziennikarz rajdowy Juliusz Winiarek. Natomiast o rywalizacji w Portugalii Krzysztof Woźniak będzie opowiadał wraz z Marcinem Gagackim, wielokrotnym rallycrossowym wicemistrzem Polski startujących w ostatnich trzech sezonach w mistrzostwach Europy Euro RX1.
Przypominamy, że wiele wydarzeń sportowych oglądać można nie tylko w telewizji, ale również dzięki usługom jak Betclic TV.