Max Verstappen wyraża wątpliwości co do GP Las Vegas tydzień przed wyścigiem, krytykując jego „show”.
Verstappen krytykuje GP Las Vegas
Zbliża się Grand Prix Las Vegas, a Formuła 1 intensywnie przygotowuje się do tego wydarzenia. Wyścig w „mieście grzechu” ma nie tylko promować F1, ale również przyciągnąć nowych fanów. Jednak obecny mistrz świata, Max Verstappen, podaje w wątpliwość jakość rywalizacji na ulicznym torze Las Vegas, twierdząc, że priorytetem jest tu show, a nie właściwe ściganie. Verstappen krytykuje podejście organizatorów, argumentując, że zaplanowana trasa nie sprzyja dynamicznej i technicznie wymagającej jeździe, która jest sednem Formuły 1. Zdaniem Holendra, GP Las Vegas może zatracić kluczowe aspekty sportu motorowego na rzecz widowiskowej oprawy, co budzi jego obawy co do przyszłości F1 jako dyscypliny skupionej na rywalizacji na najwyższym poziomie.
Bukmacher | Bonus | Kod |
---|---|---|
STS.pl | 1660 PLN w bonusach! | BETONLINE |
eFortuna.pl | 630 PLN w bonusach | BETONLINE |
Superbet.pl | 3754 PLN w bonusach | BETONLINE |
Betfan.pl | 200% do 300 PLN | BETONLINE |
Fuksiarz.pl | 500 PLN bez obrotu | BETONLINE |
F1, we współpracy z władzami Las Vegas, zaprojektowała tor uliczny wzdłuż słynnego The Strip, rejonu znany z luksusowych kasyn i hoteli. Liberty Media zainwestowało 240 milionów dolarów w infrastrukturę, w tym budynki dla sędziów i zespołów oraz aleję serwisową. Jest to pierwszy przypadek, gdy właściciel F1 pokrywa takie koszty, co świadczy o ich zaufaniu do sukcesu projektu. Jednakże Max Verstappen krytykuje ten krok, podkreślając, że ogromne inwestycje w infrastrukturę i blask miasta mogą odwrócić uwagę od samego ścigania. Według niego autentyczna rywalizacja na torze powinna pozostać głównym celem, a nie przepych i rozmach wydarzenia. Verstappen obawia się, że skupienie na aspektach komercyjnych i estetycznych toru może odwrócić uwagę od jakości sportowej i technicznej strony wyścigów Formuły 1.
Niemniej jednak, układ toru ulicznego w Las Vegas, z jego długimi prostymi i wolnymi zakrętami, nie wzbudził entuzjazmu u Verstappena. Uważa on, że tor bardziej skupia się na widowiskowości niż na rywalizacji. Mimo to, Holender zaznaczył, że wyścig może przyciągnąć uwagę w Stanach Zjednoczonych, ale sam jest bardziej skoncentrowany na ściganiu niż na potencjalnych korzyściach marketingowych.
- Kacper Sztuka w juniorskim zespole Red Bulla
- Robert Kubica o przyszłości z Orlenem i szansie w Hypercarze
- Koszty superlicencji Verstappena przekraczają milion
Alexander Albon z Williamsa zauważył, że prosty odcinek The Strip oferuje możliwości ciekawych manewrów wyprzedzania, ale wskazuje również na potencjalne problemy związane z nierównościami toru.