Rozpoczęcie Grand Prix Miami było dynamiczne, z Maxem Verstappenem na prowadzeniu. Sprytna taktyka i szczęśliwe okoliczności doprowadziły do nieoczekiwanych zwrotów akcji, co uczyniło ten wyścig jednym z najbardziej nieprzewidywalnych w sezonie.
Tuż po starcie GP Miami, pierwszy zakręt przyniósł chaos. Sergio Perez nieoczekiwanie przeszarżował z hamowaniem, niemal uderzając w bolid Carlosa Sainza. Sainz, mimo lepszego startu niż Charles Leclerc, musiał unikać zderzenia, co ostatecznie spowodowało, że spadł za swojego kolegę z zespołu Ferrari.
Max Verstappen utrzymał prowadzenie po starcie, lecz nie zdołał odskoczyć rywalom tak, jak to miało miejsce podczas sobotniego sprintu. Z kolei Carlos Sainz przekonywał, że może jechać szybciej i nalegał na Ferrari o zmianę pozycji, jednak zespół z Włoch pozostał głuchy na jego prośby.
Oscar Piastri, kierowca McLarena, już na początku wyścigu awansował o kilka miejsc, pokonując także kierowców Ferrari. Leclerc odzyskał drugą pozycję podczas wizyty w pit lane, gdzie mechanicy Ferrari wymienili opony w jego bolidzie w zaledwie 1,9 sekundy. Późniejszy pit-stop Piastriego okazał się błędną decyzją, a zatrzymanie trwało dłużej, niż oczekiwano.
Max Verstappen uskarżał się na brak przyczepności, a jego potknięcie w jednym z zakrętów spowodowało wywołanie wirtualnej neutralizacji, gdyż sędziowie musieli usunąć element z toru. Większość kierowców wjechała do alei serwisowej, ale nie zrobił tego Lando Norris, co okazało się kluczowe dla dalszego przebiegu wyścigu.
W 29. okrążeniu Kevin Magnussen zderzył się z Loganem Sargeantem, co doprowadziło do wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa. To stworzyło idealną sytuację dla Norrisa, który wykorzystał okazję do „darmowego” pit-stopu i utrzymał prowadzenie. Mimo prób Verstappena, Norris utrzymał tempo i prowadzenie. Tymczasem obrońca tytułu mistrza świata narzekał, że jego bolid nie skręca.
Sędziowie nałożyli na Magnussena karę 10 sekund za agresywną jazdę. Kierowca Haasa zbliżał się do zawieszenia w wyścigu za naruszenia przepisów. W walce o czwarte miejsce między Piastri a Sainzem doszło do incydentu, gdzie Sainz domagał się zwrotu pozycji. Sędziowie nie ukarali Australijczyka, a kolejny kontakt między nimi spowodował uszkodzenie bolidu Piastriego, który zakończył na końcu stawki. Stewardzi ocenią tę sytuację po wyścigu.
Norris uniknął błędów i przekroczył metę z dużą przewagą, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w karierze w Formule 1, rekompensując sobie wcześniejsze niepowodzenia w Monzy i Soczi, gdzie był bliski zwycięstwa.
GP Miami 2024: Wyniki wyścigu F1
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Lando Norris | McLaren | 57 okr. |
2. | Max Verstappen | Red Bull Racing | +7.612 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | +9.920 |
4. | Carlos Sainz | Ferrari | +11.407 |
5. | Sergio Perez | Red Bull Racing | +14.650 |
6. | Lewis Hamilton | Mercedes | +16.585 |
7. | Yuki Tsunoda | Visa Cash App RB | +26.185 |
8. | George Russell | Mercedes | +34.789 |
9. | Fernando Alonso | Aston Martin | +37.107 |
10. | Esteban Ocon | Alpine | +39.746 |
11. | Nico Hulkenberg | Haas | +40.789 |
12. | Pierre Gasly | Alpine | +44.958 |
13. | Oscar Piastri | McLaren | +49.756 |
14. | Guanyu Zhou | Stake F1 Team | +49.979 |
15. | Daniel Ricciardo | Visa Cash App RB | +50.956 |
16. | Valtteri Bottas | Stake F1 Team | +52.356 |
17. | Lance Stroll | Aston Martin | +55.173 |
18. | Kevin Magnussen | Haas | +1:04.683 |
19. | Alexander Albon | Williams | +1:16.091 |
20. | Logan Sargeant | Williams | nie ukończył |
Fortuna zezwolenie Ministerstwa Finansów SC/12/7251/10/WKC/11-12/5565. STS zezwolenie Ministerstwa Finansów SC/12/7251/11-6/KLE/2011/5540/12. Bukmacherska Sp. z o.o. zezwolenie z 9 grudnia 2020 r. nr PS4.6831.1.2020. Ewinner zezwolenie z dnia 30 października 2018 r. nr PS4.6831.29.2017. Superbet zezwolenie z dnia 18 października 2019 r. nr. PS4.6831.5.2019. BEM Operations Limited zezwolenie z dnia 26 września 2018 r. nr PS4.6831.11.2017. BetFan zezwolenie z dnia 29 października 2018 r. nr PS4.6831.3.2018. Udział w nielegalnych grach hazardowych jest karany. Hazard związany jest z ryzykiem i dostępny dla osób pełnoletnich.