Władze Formuły 1 zajęły na tapetę zarobki kierowców najbardziej prestiżowych wyścigów świata. Twierdzą, że zarabiają zdecydowanie za dużo.
Pensje kierowców Formuły 1 przedstawiają się następująco:
- 1. Max Verstappen (Red Bull) 55 mln
- 2. Lewis Hamilton (Mercedes) 35 mln
- 3. Charles Leclerc (Ferrari) 24 mln
- 4. Lando Norris (McLaren) 20 mln
- 5. Carlos Sainz (Ferrari) 12 mln
- 6. Sergio Perez (Red Bull) 10 mln
- 7. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 10 mln
- 8. George Russell (Mercedes) 8 mln
- 9. Esteban Ocon (Alpine) 6 mln
- 10. Fernando Alonso (Aston Martin) 5 mln
- 11. Pierre Gasly (Alpine) 5 mln
- 12. Kevin Magnussen (Haas) 5 mln
- 13. Alex Albon (Williams) 3 mln
- 14. Zhou Guanyu (Alfa Romeo) 2 mln
- 15. Lance Stroll (Aston Martin) 2 mln
- 16. Nico Hulkenberg (Haas) 2 mln
- 17. Oscar Piastri (McLaren) 2 mln
- 18. Nyck de Vries (Alpha Tauri) 2 mln
- 19. Yuki Tsunoda (Alpha Tauri) 1 mln
- 20. Logan Sargeant (Williams) 1 mln
Wspomniane wcześniej szacunkowe kwoty są niepełne, ponieważ Fernando Alonso i Sergio Perez otrzymują znacznie wyższe pensje od swoich drużyn dzięki ich systemom premiowym. Co ciekawe, urzędnicy Formuły 1 skupili się na wynagrodzeniach zawodników w ramach większego planu poprawy ogólnego stanu tego sportu.
Nałożono już limity na wydatki zespołu na sezon Formuły 1, ale kolejnym krokiem jest nałożenie limitów na zarobki kierowców. Zrozumiałe jest, że kierowcy nie popierają tego pomysłu, biorąc pod uwagę nieodłączne ryzyko związane z ich zawodem. Wszyscy zdają sobie sprawę, że każdy start w wyścigu niesie ze sobą ryzyko poważnych obrażeń, a nawet śmierci, niezależnie od tego, jak dobrze skonstruowane są samochody.
Kwestia wprowadzenia limitu zarobków dla kierowców Formuły 1 wywołała debaty dotyczące potencjalnego negatywnego wpływu na kariery najmłodszych kierowców na wyższych szczeblach. Nie jest tajemnicą, że start w kartingu i niższych formułach może być niebotycznie drogi, a koszty wciąż rosną. Na przykład sezon z renomowanym zespołem w Formule 3 może kosztować do 1,5 miliona dolarów rocznie, a dla efektywnego postępu niezbędne jest uwzględnienie okresu w Formule 2, który kosztuje około 2 milionów dolarów na sezon . Realny plan kariery dla początkujących kierowców musi obejmować co najmniej trzy lata rywalizacji w obu kategoriach.
Źródło: Sport